Mobilitatea fără CO2: BMW iX5 Hydrogen în acţiune
BMW avansează în dezvoltarea tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen ca opţiune suplimentară pentru o mobilitate sustenabilă.

La doi ani după prezentarea conceptului BMW i Hydrogen NEXT, compania prezintă studiul BMW iX5 Hydrogen la IAA Mobility 2021 de la München.
Foto: BMW Press
O serie mică a SUV-ului cu sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen, dezvoltată pe baza BMW X5, va fi utilizată în scopuri demonstrative şi de testare de la sfârşitul anului viitor. Marca BMW i, care este orientată în totalitate către mobilitatea locală fără emisii, ar putea oferi în viitor şi automobile cu sisteme de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen, pe lângă modelele electrice cu baterie precum BMW i3, BMW iX3, BMW iX şi BMW i4. Cu condiţia ca hidrogenul să fie produs folosind energie regenerabilă şi infrastructura necesară să fie disponibilă, această tehnologie poate completa portofoliul de sisteme de propulsie electrice – şi, în special, să răspundă frecvent nevoilor clienţilor care nu au propriul acces la infrastructura de încărcare electrică, conduc frecvent pe distanţe mari sau doresc un grad ridicat de flexibilitate.
Foto: BMW Press
BMW iX5 Hydrogen combină tehnologia pilei de combustie cu BMW eDrive de generaţia a cincea. Sistemul de propulsie foloseşte hidrogenul drept combustibil, transformându-l în electricitate într-o pilă de combustie – furnizând o putere electrică de până la 125 kW/170 CP, cu vapori de apă ca singură emisie. Această putere de propulsie îi permite, de asemenea, să menţină viteze ridicate constante pe distanţe mai mari. Motorul electric a fost dezvoltat din tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea utilizată şi la BMW iX. În fazele de coasting (decuplarea şi oprirea motorului), în timpul frânei de motor şi frânare, acesta serveşte ca generator, alimentând energia într-o baterie de putere. Energia stocată în această baterie de putere este utilizată, de asemenea, pentru manevre de condus foarte sportiv – oferind o putere a sistemului de 275 kW/374 CP şi garantând experienţa de condus caracteristică mărcii.
Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 bar, din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), care împreună conţin aproape şase kilograme de hidrogen. Umplerea rezervoarelor de hidrogen durează doar trei-patru minute – deci nu există limite pentru utilizarea BMW iX5 Hydrogen pe distanţe lungi, cu doar câteva opriri scurte între ele.
Foto: BMW Press
Grilele ornamentale care acoperă grila BMW, partea inferioară şi cele două prize de aer exterioare şi elementele caroseriei pentru partea spate inferioară provin de la Campusul de Producţie Aditivă al BMW Group, care utilizează imprimarea 3D pentru a produce prototipuri şi piese standard. Producţia aditivă permite fabricarea rapidă şi extrem de flexibilă a componentelor – dintre care unele au forme geometrice care nu pot fi realizate cu metodele de producţie convenţionale.
Jantele aerodinamice ale BMW iX5 Hydrogen vin cu anvelope produse durabil din cauciuc natural şi celofibre. Materiile prime pentru aceasta sunt extrase în conformitate cu standardele organizaţiei independente Forest Stewardship Council (FSC). BMW Group este primul producător auto din lume care foloseşte anvelope Pirelli fabricate exclusiv din cauciuc natural certificat şi celofibre pe bază de lemn în automobilele sale de producţie.
Foto: BMW Press