
Aeroporturile au fost construite și pe vârfuri de munte, și pe insule mici sau în locuri cu vreme aspră, așa că cei care sosesc aici au nevoie de nervi tari.
Lukla, Nepal
Aeroportul cel mai apropiat de Muntele Everest se găsește în Nepal: cu o lungime de doar 520 metri, pista de pe Tenzing–Hillary (Lukla) poate fi folosită numai de cei mai pricepuți piloți. Chiar și ei numai ziua și în condiții meteorologice potrivite, deoarece aeroportul care primește doar avioane mici se află la o înălțime de 2860 metri, printre vârfurile Himalayei. În zilele senine se vede și Muntele Everest, aflat la 40 km.
Toncontín, Honduras
Și unul dintre cele mai mici aeroporturi internaționale din lume a fost construit între munți, în plus, piloții trebuie să efectueze și un viraj ascuțit de 45 de grade chiar înaintea aterizării – manevră îngreunată și de frecventele rafale puternice de vânt.
Princess Juliana, Insula Sfântul Martin
Circulă pe internet o mulțime de videoclipuri despre aterizările pe aeroportul insulei caraibiene care aparține pe jumătate Franței, pe jumătate Olandei, cu avioanele care aterizează la numai 20 de metri deasupra celor care se bronzează pe plaja Maho. Are una dintre cele mai scurte piste, cu capătul aflat la numai 80 metri de coastă.
Paro, Bhutan
Aeroportul aflat într-o vale adâncă din Himalaya, la o înălțime de 2200 metri și înconjurat cu vârfuri de 5500 metri poate fi folosit de numai 15 piloți (posesori ai unei autorizații speciale) din întreaga lume, chiar și ei primind drept de aterizare și decolare numai ziua și pe vreme senină. Cum se vede și în video, aterizarea de aici nu este ușoară nici în condiții vizuale perfecte. În timpul zborului de 40 minute din Katmandu (Nepal) la Paro se pot vedea cinci dintre cele mai înalte vârfuri montane ale Pământului.
Narsarsuaq, Groenlanda
Deși Narsarsuaq a fost construit pe cea mai sudică parte a insulei, chiar și așa piloții se confruntă cu condiții extreme: îngheț, vânt, ninsoare, condiții vizuale dificile și o pistă relativ scurtă de 1830 metri.
Funchal, Madeira
Cu pista construită deasupra Oceanului Atlantic, aeroportul internațional din Madeira poartă în prezent numele celebrului fotbalist Cristiano Ronaldo. Construcția premiată stă în apă pe 180 stâlpi din beton, deoarece din cauza munților în alte locuri era imposibilă realizarea unei piste orizontale. Piloții susțin că aterizarea de aici seamănă cu una pe o coajă de banană: din cauza puternicului vânt oceanic, avionul poate fi manevrat numai manual.
Courchevel, Franţa
Aeroportul construit la o înălțime de 2008 metri servește schiorii veniți în Alpi. Pista scurtă de numai 525 metri este și înclinată. Avioanele trebuie să încetinească, dar pot și aluneca, de aceea este nevoie de piloți cu multă experiență. Aeroportul special a inspirat și cineaștii, aici fiind filmate scene din „007 și Imperiul Zilei de Mâine", parte din seria James Bond.
North Front, Gibraltar
Pista unicului aeroport din Gibraltar, situat la vârful sudic al Peninsulei Iberice și aparținând Regatului Unit, traversează drumul principal al orașului, așa că traficul este oprit la fiecare sosire sau plecare de avioane. Este al treilea cel mai periculos aeroport din lume, lucru agravat și de ceața frecventă ce îngreunează munca piloților.
Juancho E. Yrausquin, Saba
Insula care aparține Olandei este la doar 15 minute de zbor de mai sus menționata Insula Sfântul Martin. Cu o lungime de doar 400 metri, este una dintre cele mai înguste și mai scurte piste din lume, iar multe avioane mici care sosesc aici ajung în ocean deoarece nu pot frâna suficient la aterizare.
Congonhas, Sao Paulo
Cei care aterizează pe aeroportul construit într-o zonă dens populată a unuia dintre cele mai mari orașe din lume pot simți chiar că ar putea atinge vârful unui zgârie-nori. Pe pista alunecoasă au avut loc deja o mulțime de accidente. Prin aeroportul destinat mai ales zborurilor interne trec anual 12 milioane de pasageri, acesta fiind astfel al doilea cel mai aglomerat aeroport al Braziliei.