
Noul Land Rover Defender a fost unul dintre cele mai așteptate modele noi pe piaţă – și nu dezamăgește absolut deloc.
Originalul Land Rover a apărut în 1948. Problema înlocuirii lui s-a pus pentru prima oară în 1971, dar în loc de schimbarea de generaţie, producătorul britanic a ales calea împrospătării tehnologice continue. Astfel, maşina de teren emblematică (din 1983 cunoscută drept Land Rover Defender) a fost produsă până în 2016. Nu-i de mirare că apariţia versiunii moderne a stârnit un interes extraordinar.
Retro modern
Designerii au apelat la moda retro doar la nivel de referinţe: imaginea de ansamblu este inconfundabilă, dar suficient de modernă. Pe lângă blocurile de iluminat absolut speciale se pot observa alte numeroase soluţii de design pe caroseria în formă de cutie, care – în conformitate cu cerinţele actuale pentru mașinile 4x4 – este mult mai mare decât a predecesorului. Pe lângă varianta 110 este disponibilă şi versiunea 90, cu ampatament scurt.
Cu cele patru pachete de echipare, Defender poate fi personalizat și optimizat pentru o anumită sarcină: Urban oferă accesorii optice cool, Country vine cu protecţii pasaje de roată, Explorer dispune de portbagaj de plafon şi suport exterior pentru bagaje, iar Adventure – printre altele – are sistem de clătire portabil și compresor de aer integrat.
Dotări ingenioase
Interiorul este realizat din materiale de o calitate foarte ridicată: chiar dacă lipsește luxul caracteristic celorlalte modele ale mărcii, habitaclul robust arată bine și este deosebit de ergonomic. Oferta de spaţiu este generoasă, noutatea versiunii fiind scaunul adiţional pliabil între cele două locuri din faţă – în acest caz însă nu se poate comanda un al treilea rând de scaune în spate. Fiecare pasager are parte de suport pentru pahar, compartiment de depozitare, conexiune USB și gură de ventilaţie, iar pe lista de echipamente adiţionale găsim o mulţime de accesorii off-road practice, respectiv sisteme de asistenţă.
Printre noile dotări se remarcă Activity key: cheia inteligentă de tip brăţară este impermeabilă şi rezistentă la şocuri, așa că o putem lua cu noi chiar dacă avem un program activ. Iar cu ajutorul aplicaţiei Remote putem seta din timp climatizarea, să închidem sau deschidem maşina şi să monitorizăm călătoriile de pe smartphone sau smartwatch.
Regele munţilor
Ca parte a geometriei impresionante a vehiculului, Defender dispune de o cursă reglabilă a suspensiei de 185 mm, care, împreună cu unghiul de atac (38 grade), unghiul de trecere (31 de grade) şi unghiul de degajare (40 grade) ridicat face posibile aventuri off-road uimitoare. Suspensia pneumatică gestionată electronic permite înălţime de acces cu 40 mm mai mică decât garda normală la sol, sau creşterea suplimentară a gărzii la sol cu încă 70 mm. Adâncimea de traversare a vadurilor este de 900 mm – cu ajutorul sistemului ClearSight poţi vedea cât de adâncă este apa. Integrat în sistemul de camere video perimetrale 3D, vizibilitatea la sol ClearSight ne permite să vedem practic prin capotă.
Nu doar pentru teren
Datorită cadrului de aluminiu, Defender este de aproape trei ori mai stabil și mai rezistent faţă de rivalii cu structură tradiţională, fiind ajutat în mod extraordinar pe orice fel de teren de suspensia specială masivă, tracţiunea integrală permanentă și transmisia automată în 8 trepte. Modelul sosește în Europa cu motoare diesel de 2,0 litri (în variante de 200 și 240 CP), respectiv pe benzină cu șase cilindri în linie (400 CP), în scurt timp fiind accesibil și cu sistem hibrid.
Experienţa de condus este convingătoare chiar și cu cel mai mic motor, surpriza plăcută fiind faptul că noul Defender este ușor de manevrat și pe asfalt, fiind stabil şi rapid și în viraje. În concluzie, este un vehicul cu adevărat versatil.
Land Rover Defender SE 110 D200
- Motor: 4 cilindri, 2,0 litri, turbo diesel
- Putere maximă: 200 CP
- Cuple maxim: 430 Nm
- Transmisie: automată, 8 trepte
- Viteză maximă: 175 km/h
- Consum mixt: 9,6 l/100 km
- Dimensiuni (L/l/î): 4.758/2.105/ 1.967 mm
- Volum portbagaj: 916/2.233 litri
- Preţ bază: 68.544 euro (cu TVA)