5 concepte pe două roți de la BMW – o doză de aer proaspăt în domeniul mobilității electrice

BMW Group a prezentat 5 concepte diferite pentru a-și demonstra viziunea asupra mobilităţii în oraşe şi zonele din jur.

Foto: BMW Press


În ultimii ani a existat o creştere a traficului în multe centre ale oraşelor, iar cerinţele de mobilitate ale oamenilor care locuiesc acolo, dar și a turiștilor vizitatori, rămân ridicate. BMW Group contribuie în mod activ la crearea oraşului locuibil al viitorului. Aici, abordarea sa asupra mobilităţii priveşte dincolo de activitatea de bază a companiei. Iată 5 concepte noi ale producătorului german!

DYNAMIC CARGO

Foto: BMW Press

De obicei, bicicletele de marfă sunt mai late şi mai lungi decât bicicletele normale, iar acest lucru duce la diferite restricţii în comparaţie cu bicicletele normale, în special în ceea ce priveşte agilitatea şi manevrabilitatea. Dynamic Cargo de la BMW este un concept de bicicletă de marfă compactă, cu trei roţi, cu agilitate ridicată, opţiuni de utilizare flexibile şi versatilitate sporită pe tot parcursul anului.

Foto: BMW Press

Componenta cheie este cadrul principal din faţă, care este conectat la secţiunea spate printr-un ax pivotant care se înclină în viraje. Secţiunea spate rămâne stabilă în viraje, fără a se înclina. Aceasta se combină cu sistemul de propulsie electric – activat de îndată ce biciclistul începe să pedaleze şi acţionează cele două roţi din spate.

Vehiculul poate fi echipat cu o serie de echipamente modulare inovatoare pentru transportul bagajelor şi/sau pentru copii. Dynamic Cargo nu va fi produs chiar de BMW Group, dar compania poartă deja discuţii cu potenţiali parteneri care să preia licenţa.

​CLEVER COMMUTE

Foto: BMW Press

Trotinetele electrice s-au impus în mixul de mobilitate urbană graţie, în special, programelor de sharing. Acestea oferă o utilizare flexibilă, zero emisii locale şi capacitatea de a-i duce pe locuitorii oraşului la destinaţie extrem de repede. Trotinetele electrice personale nu se bucură însă de o răspândire mare. Modelele robuste care pot fi folosite în siguranţă sunt dificil de urcat în transportul public sau de transportat cu automobilul din cauza dimensiunii, în timp ce modelele mici au stabilitate redusă.

Foto: BMW Press

Prin conceptul Clever Commute, BMW prezintă acum un scuter electric care se pliază uşor, pentru a fi cărat în transportul public şi/sau cu maşina. În modul de transport public, platforma se rabatează în lateral şi roata spate pivotează în spațiul rezultat dedesubt – astfel poate fi transportat chiar şi pe o scară rulantă. Similar conceptului Dynamic Cargo, și Clever Commute oferă o autonomie de peste 20 de kilometri. O ultimă caracteristică foarte importantă pentru utilizarea în oraş este bateria, care poate fi scoasă şi încărcată acasă.

I VISION AMBY și MOTORRAD VISION AMBY

Foto: BMW Press

AMBY este un neologism pentru „mobilitate adaptivă", iar cele două vehicule interpretează ideea de bază a mobilităţii urbane adaptive pe două roţi în moduri diferite. Ambele vin echipate cu un sistem de propulsie electric cu trei viteze nominale pentru diferite tipuri de drum. Sistemul de propulsie permite viteze de până la 25 km/h pe pistele de biciclete, până la 45 km/h pe drumurile din centrul oraşului şi până la 60 km/h pe drumurile cu mai multe benzi şi în afara zonelor urbane. Cu toate acestea, plăcuţele de înmatriculare şi un permis corespunzător sunt necesare pentru viteze mai mari.

Foto: BMW Press

În timp ce utilizatorii vehiculului de mare viteză i Vision AMBY trebuie să pedaleze constant pentru a beneficia de asistenţa sistemului de propulsie electric, BMW Motorrad Vision AMBY are accelerația pe ghidon şi, în loc de pedale, are suporturi pentru picioare, aşa cum se obişnuieşte la o motocicletă. Cu o masă totală de doar 65 kg, Motorrad Vision AMBY este semnificativ mai uşor decât alte motociclete, oferind manevrabilitate şi agilitate excelente.

Foto: BMW Press

De asemenea, și i Vision AMBY dispune de o tehnologie avansată. Printre funcţiile care ar putea fi incluse se numără un sistem ABS optimizat pentru biciclete, un asistent automat pentru faza lungă şi un asistent pentru lumina de frână şi o lumină de zi. Totodată, un radar de proximitate care funcţionează pe o rază de până la 140 m oferă utilizatorului avertizare vizuală şi acustică (prin intermediul aplicaţiei) privind vehiculele care se apropie din spate.

CONCEPT CE 02

Foto: BMW Press

Conceptul de vehicul electric care nu este nici o motocicletă clasică, nici un scuter, este o ofertă de mobilitate cel puțin interesantă. Cu dimensiunile sale compacte, se adresează în mod clar unui nou public ţintă: persoanele cu vârsta de minimum 16 ani, care nu au mai condus vreodată o motocicletă, dar sunt deschise către noi experienţe, tehnologie inteligentă şi, mai presus de toate, un vehicul care să combine mobilitatea cu distracţia.

Foto: BMW Press

Fiind un vehicul electric uşor, care cântăreşte aproximativ 120 kg, BMW Concept CE 02 este ideal pentru uz urban. Puterea de 11 kW şi tot cuplul disponibil de la demaraj permit accelerarea rapidă la semafoare. Are o viteză maximă de 90 km/h şi o autonomie de 90 km chiar şi în traficul intens al oraşului. Şaua permite numeroase poziţii de şezut, deoarece nu trebuie acţionată nicio frână de picior datorită propulsiei electrice. În plus, spaţiul liber dintre scaun şi cadru oferă spaţiu pentru bagaje mici.

AMI MÉG ÉRDEKELHET