Mai puternic, mai exclusivist, mai extrovertit: noul BMW XM Red Label

La doar câteva luni după începerea producţiei noului BMW XM, divizia M GmbH prezintă vârful de gamă al primului său automobil de înaltă performanţă cu un sistem de propulsie electrificat.

Foto: BMW

Noul BMW XM Label Red reuneşte un sistem M HYBRID cu un nou record de putere şi accente de design personalizate. Cu o putere a sistemului de 748 CP (generată prin combinaţia dintre un motor termic V8 de până la 585 CP şi un motor electric integrat în transmisia M Steptronic cu opt trepte care produce până la 197 CP), BMW XM Label Red este cel mai puternic model BMW M realizat vreodată.

Foto: BMW

Producţia noului BMW XM Label Red va începe în august 2023 la uzina BMW Group din Spartanburg (SUA).

Pentru acelaşi perioadă este programată o ediţie exclusivă a vârfului de gamă, limitată la 500 de exemplare şi având un finisaj exterior BMW Individual în culoarea Frozen Carbon Black metalizat. Cu o putere a sistemului crescută la 745 CP, noul model de vârf depăşeşte cu 95 CP pe cea a versiunii standard BMW XM produsă din decembrie 2022. Cuplul sistemului a crescut cu 200 Nm şi acum atinge un vârf de 1.000 Nm. Puterea este transferată la drum prin sistemul de tracţiune integrală M xDrive. Mașina are nevoie de doar 3,8 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h. Viteza sa maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar creşte la 290 km/h la maşinile cu M Driver Package, disponibil opţional.

Foto: BMW

Motorul electric este alimentat de o baterie litiu-ion de înaltă tensiune integrată în zona de sub caroserie, care este un produs al tehnologiei BMW eDrive de generaţia a cincea. Împreună cu eficienţa excelentă a motorului electric şi sistemul de management inteligent al energiei, aceasta permite o autonomie electrică de 75-83 de kilometri în ciclul WLTP. Prin urmare, BMW XM Label Red poate parcurge atât călătoriile prin oraş, ci şi pe traseele extraurbane fără emisii la nivel local şi aproape silenţios.

Viteza maximă care poate fi atinsă în modul electric este de 140 km/h.

Livrarea puterii motorului electric beneficiază, de asemenea, de o coloană sonoră proprie, sub forma BMW lconicSounds Electric dezvoltată ca parte a colaborării dintre BMW Group şi renumitul compozitor Hans Zimmer.

Foto: BMW

Scaunele multifuncţionale M, genunchierele, conţinutul specific M de pe ecranul central curbat BMW şi Head-Up Display disponibil standard, maneta selectorului de viteze M şi un panou de control specific M pe consola centrală sunt caracteristicile principale ale cockpitului în stilul unei maşini sport. Butonul M Hybrid este folosit pentru a selecta modul de operare dorit pentru sistemul de propulsie, în timp ce butonul Setup oferă acces direct la configuraţia sistemului de propulsie, a şasiului, a direcţiei, a sistemului de frânare şi a sistemului M xDrive, dar permite şi ajustarea nivelului de recuperare al energiei la frânare. Volanul M din piele are elemente decorative în crom negru, plus butoane M şi clapete de schimbare a vitezelor cu incrustaţii de carbon ale căror simboluri plus şi minus sunt roşii. O caracteristică specială exclusivă a BMW XM Label Red este simbolul care identifică modul Boost de pe clapeta de schimbare a vitezei de pe partea stângă.

Foto: BMW

Sentimentul de spaţiu generos, materialele de înaltă calitate şi designul extravagant transformă zona din spate a BMW XM Label Red într-o M Lounge exclusivist. Opţional, spătarele încălzite care se extind bine în lateralul habitaclului şi pernele din piele Merino cu cusături contrastante roşii şi o emblemă "XM" contribuie la experienţa de confort. Plafonul iese în evidenţă prin structura sa unică de prismă tridimensională şi de cadrul care foloseşte 100 de unităţi LED pentru iluminare. Iluminarea ambientală, controlul automat al climatizării pe patru zone, sistemul de sonorizare Harman Kardon surround şi sistemul Travel & Comfort sunt dotări standard, în timp ce lista de opţiuni include sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond surround cu amplificator de 1475W şi patru difuzoare suplimentare în zona plafonului.


AMI MÉG ÉRDEKELHET