Berlinul anunță planurile pentru un tren cu levitație magnetică – cum va funcționa acesta?

Capitala germană intenționează să construiască o cale de testare de 5-7 km pentru un proiect de transport ecologic, investind 80 de milioane de euro.

Ilustrație: GRAFT GmbH


Mai rapid și mai ieftin de construit decât o linie de metrou, trenul fără conductor cu levitație magnetică – sau Maglev – ar putea demara în termen de doi ani. Conform EuroNews, se speră că acesta va reduce traficul auto și emisiile din Berlin. Locația liniei nu a fost încă decisă, dar orașul intenționează să îl construiască într-un loc în care să poată fi utilizat după faza de testare.

Noul tren maglev nu este prima incursiune a Berlinului în domeniul feroviar magnetic.

experimental în 1984 și pentru pasageri între 1989 și 1991, M-Bahn sau Magnetbahn a acoperit o linie de 1,6 km cu trei stații. Acesta a fost construit în Berlinul de Vest pentru a acoperi un gol în transportul public creat de Zidul Berlinului. După căderea zidului, linia a devenit învechită și a fost demontată pentru a permite extinderea metroului.

Ilustrație: Max Bögl Group

Noile sisteme maglev utilizează câmpuri magnetice puternice pentru a-și asigura sustentația și a avansa. Sunt folosite magneți pentru a ridica trenul de pe șine și un alt set de magneți pentru a-l propulsa. Acest lucru elimină fricțiunea trenului, ceea ce crește viteza și reduce zgomotul. În altă parte în Europa, compania poloneză Nevomo a colaborat cu administratorul italian de infrastructură feroviară Rete Ferroviaria Italiana pentru a dezvolta tehnologia maglev care speră să poată fi adăugată la liniile de cale ferată existente.

Ilustrație: Max Bögl Group

În cazul în care ar fi aplicată pe liniile de mare viteză, Nevomo susține că ar fi capabilă să dubleze viteza maximă a unui tren TGV francez la 550 km/h. Tehnologia germană Transrapid, care constă într-o monorail de mare viteză care utilizează levitația magnetică, este deja utilizată în Shanghai, China. Inaugurat în 2004, acesta atinge în prezent viteze de 300 km/h.

Coreea de Sud și Japonia dispun, de asemenea, de trenuri maglev.
AMI MÉG ÉRDEKELHET