Berlinul anunță planurile pentru un tren cu levitație magnetică – cum va funcționa acesta?
Capitala germană intenționează să construiască o cale de testare de 5-7 km pentru un proiect de transport ecologic, investind 80 de milioane de euro.
Mai rapid și mai ieftin de construit decât o linie de metrou, trenul fără conductor cu levitație magnetică – sau Maglev – ar putea demara în termen de doi ani. Conform EuroNews, se speră că acesta va reduce traficul auto și emisiile din Berlin. Locația liniei nu a fost încă decisă, dar orașul intenționează să îl construiască într-un loc în care să poată fi utilizat după faza de testare.
Noul tren maglev nu este prima incursiune a Berlinului în domeniul feroviar magnetic.
experimental în 1984 și pentru pasageri între 1989 și 1991, M-Bahn sau Magnetbahn a acoperit o linie de 1,6 km cu trei stații. Acesta a fost construit în Berlinul de Vest pentru a acoperi un gol în transportul public creat de Zidul Berlinului. După căderea zidului, linia a devenit învechită și a fost demontată pentru a permite extinderea metroului.
Noile sisteme maglev utilizează câmpuri magnetice puternice pentru a-și asigura sustentația și a avansa. Sunt folosite magneți pentru a ridica trenul de pe șine și un alt set de magneți pentru a-l propulsa. Acest lucru elimină fricțiunea trenului, ceea ce crește viteza și reduce zgomotul. În altă parte în Europa, compania poloneză Nevomo a colaborat cu administratorul italian de infrastructură feroviară Rete Ferroviaria Italiana pentru a dezvolta tehnologia maglev care speră să poată fi adăugată la liniile de cale ferată existente.
În cazul în care ar fi aplicată pe liniile de mare viteză, Nevomo susține că ar fi capabilă să dubleze viteza maximă a unui tren TGV francez la 550 km/h. Tehnologia germană Transrapid, care constă într-o monorail de mare viteză care utilizează levitația magnetică, este deja utilizată în Shanghai, China. Inaugurat în 2004, acesta atinge în prezent viteze de 300 km/h.
Coreea de Sud și Japonia dispun, de asemenea, de trenuri maglev.