Germania continuă să ofere abonamentul de 49 de euro pentru transportul public și în 2024

De la lansarea sa, în aprilie anul trecut, biletul de 49 de euro pentru transportul public din Germania s-a dovedit extrem de popular.

Foto: Unsplash

Abonamentul "Deutschlandticket" – care oferă călătorii nelimitate pe toate mijloacele de transport public local și regional – a fost salutat de autorități ca fiind "cea mai mare reformă a transportului public din istoria Germaniei". Conform EuroNews, guvernul a confirmat acum că biletul va fi oferit în continuare și în 2024 și că prețul va rămâne același până la sfârșitul anului.


Anul trecut, șefii din transporturi au avertizat că prețul scăzut al abonamentului Deutchlandticket nu este sustenabil. Companiile locale și regionale sunt presate de inflația ridicată, a declarat șeful autorității de transport MVG din Munchen, Ingo Wortmann, dar veniturile din bilete rămân scăzute. "Până acum, statul a finanțat diferența față de veniturile anterioare pentru compania de transport", a declarat el pentru Abendzeitung, un cotidian din Germania. O majorare a prețurilor era așteptată luna aceasta, dar miniștrii transporturilor au decis să realoce fondurile necheltuite din 2023 pentru a finanța schema din acest an.

Foto: Shutterstock

Cunoscut și sub numele de "bilet D", acest abonament ieftin costă în prezent 49 de euro pe lună, adică aproximativ 1,60 euro pe zi. Acesta este valabil pentru toate autobuzele urbane, metrourile și tramvaiele din orașele din Germania, precum și pentru transportul pe distanțe scurte și medii, inclusiv pentru trenuri. Nu poate fi folosit pentru trenurile de lungă distanță ale DB Fernverkehr AG sau ale altor operatori, cum ar fi FlixTrain.

Abonamentul lunar este schema succesoare a biletului de 9 euro pe lună testat în vara anului 2022. Introdus pentru a combate inflația în creștere, abonamentul extrem de ieftin a fost foarte popular. Peste 52 de milioane de bilete au fost vândute pentru călătorii în lunile iunie, iulie și august. Asociația germană a companiilor de transport VDV susține că a economisit aproximativ 1,8 milioane de tone de emisii de carbon în aceste trei luni.

Foto: Facebook

Prețul de 9 euro era nesustenabil pe termen lung - însă abonamentul de 49 de euro este, de asemenea, foarte popular și a blocat site-ul Deutsche Bahn la lansare. Dintre cele 3 milioane de persoane care l-au cumpărat în prima lună de la lansare, cel puțin 750.000 nu mai făcuseră niciodată până atunci un abonament pentru transportul public.

Anul trecut, sugestiile privind o creștere a prețului au fost întâmpinate cu o opoziție politică acerbă. Nikolaus Gradl, expertul în trafic al Consiliului orașului München, a descris ideea unei majorări ca fiind absurdă. "Pentru noi, o creștere a prețului nu este o opțiune", a declarat el. Deocamdată, guvernul federal și cel al landurilor vor continua să finanțeze deficitul, atenuând impactul pe care inflația și costurile materialelor îl au asupra companiilor de transport public.

AMI MÉG ÉRDEKELHET