Un hotel de cinci stele s-a născut pe ruinele unei gări nefuncționale din Spania!

Lângă vârfurile înzăpezite ale Pirineilor se află o clădire impunătoare și frumoasă. Gara Canfranc, cândva abandonată, a renăscut acum drept hotel de lux.

Foto: Barceló

Trecutul satului Canfranc, situat la granița franco-spaniolă, la o altitudine de peste 1.000 de metri, este o poveste a ambiției și eșecului, a incompetenței și ghinionului. Însă viitorul se arată a fi promițător, deoarece fosta gară monumentală a fost transformată de Barceló Group într-un hotel de cinci stele, care își primește acum oaspeții. Aruncați o privire!

Foto: Flickr

Înainte de renovare

Deși hotelul Canfranc Royal Hideaway Hotel abia a fost deschis, istoria sa poate fi înțeleasă doar pe parcursul unui secol și jumătate. Spania a dorit să demonstreze că este capabilă să construiască ceva la scara marilor căi ferate din Europa, dar problema a fost că stația a fost concepută în 1853, dar nu a fost finalizată până în 1928. Astfel, în momentul în care a intrat în funcțiune, Canfranc aparținea deja, conceptual și tehnic, secolului al XIX-lea – deși a fost finalizată în secolul al XX-lea.

Iar acest fapt a fost doar unul dintre obstacolele în calea succesului Canfranc.

Stația abia a fost deschisă când în 1929 a început marea criză financiară. Doi ani mai târziu, în 1931, a fost puternic deteriorată într-un incendiu, apoi în 1936 a început războiul civil spaniol și, în momentul în care s-a încheiat, a izbucnit al doilea război mondial. Până când s-a terminat și acesta, dictatura Franco din Spania a fost izolată internațional, iar traficul feroviar peste granițe, spre Franța, nu a fost reluat până în anii 1950.

Foto: Barceló

Pe lângă toate acestea, calea ferată franceză avea un ecartament diferit de cel spaniol, astfel încât pasagerii și bagajele trebuiau descărcate de la un tren la altul, iar acest lucru se adăuga unui timp deja lung de călătorie. Linia nu a devenit niciodată o soluție viabilă. Astfel, în 1970, când o deraiere a deteriorat un pod, s-a creat o scuză pentru a abandona stația care, cu 365 de ferestre și platforma lungă de 200 de metri, a fost lăsată în paragină.

Însă Canfranc a atras vizitatorii deși era o ruină.

Gara, proiectată de arhitectul spaniol Fernando Ramirez de Dampierre, a devenit populară în rândul fotografilor amatori, care au vrut să surprindă o bucată uitată din istoria feroviară europeană.

Foto: Barceló

Speranța a apărut din nou când s-a aflat că guvernul regional aragonez și lanțul hotelier Barceló plănuiau să transforme gara într-un hotel. Planurile au devenit acum realitate. Clădirea din 1928 a trebuit să fie adaptată pentru a îndeplini cerințele unui hotel modern, fără a-și pierde caracterul istoric. „În timpul proiectului de renovare, a fost important ca gara să nu piardă nici măcar puțin din personalitatea sa și din marea sa moștenire", a declarat pentru CNN Travel María Bellosta, managerul hotelului Canfranc.

Foto: Barceló

Pe lângă alegerea materialelor și a decorului din interiorul regândit, și uniformele personalului sunt menite să evoce anii 1920, iar culorile și nuanțele au fost inspirate din peisajul montan natural care înconjoară hotelul. Ceea ce a fost cândva holul gării este acum recepția hotelului. Hotelul Canfranc Royal Hideaway dispune de 104 camere, inclusiv patru suite, precum și de un centru spa și trei restaurante.

Foto: Barceló

Povestea nu se încheie odată cu deschiderea hotelului, deoarece va mai trece timp până când vor fi restabilite legăturile feroviare cu localitatea franceză Pau. Franța și Spania au convenit să redeschidă tunelul Somport, de 7,8 kilometri, care leagă cele două țări, în 2020, și speră ca, cu sprijinul UE, calea ferată și stația Canfranc să fie pe deplin operaționale până în 2026. Noua stație va fi construită în spatele celei vechi și va fi accesibilă prin holul hotelului.

Galerie Foto

Foto: Barceló


Foto: Barceló


Foto: Barceló


Foto: Barceló


Foto: Barceló


Foto: Barceló


Foto: Barceló


Foto: Barceló


Foto: Barceló


Foto: Barceló


AMI MÉG ÉRDEKELHET