Celera 500L în formă de ou, un nou concurent pe piața aviației de lux

Celera 500L de la Otto Aviation a început primele teste de zbor.

Aeronava a fost concepută drept avion business, folosirea sa fiind mult mai ieftină în comparație cu opțiunile de azi. Pentru a atinge acest obiectiv ambițios, Celera folosește un design asemănător unui ou care realizează în zbor un flux laminar - fluxul neîntrerupt de aer, reducând foarte mult rezistența.

Foto: Otto Aviation

Conform producătorului Otto Aviation, Celera 500L va zbura cu șase pasageri la viteze de 740 km/h cu o autonomie de 7.242 km, ceea ce este comparabil cu un avion mare de pasageri. Designul determină o reducere de 59% a rezistenței la aer în comparație cu aeronavele tradiționale, de dimensiuni similare. Astfel arde mult mai puțin combustibil, făcându-l o alternativă mai sustenabilă și mai accesibilă.

Foto: Otto Aviation

Otto Aviation susține, că operarea Celera va costa 328 de dolari pe oră, comparativ cu 2.100 de dolari – costul aeronavelor actuale, similare ca dimensiuni. Otto Aviation își propune să pună Celera 500L în funcțiune până în 2025, dar înainte de aceasta, va trebui să atingă altitudini mai mari decât cei 5.200 de metri pe care i-a atins în ultimele sale teste de zbor.

Reprezentanții companiei din California susțin că sunt în discuții cu mai multe companii aeriene importante. Înainte de asta, își propune să vândă Celera clienților privați la un cost de aproximativ 5 milioane USD per aeronavă.

AMI MÉG ÉRDEKELHET