Călătorie simultană în lumea reală şi virtuală: a sosit BMW i Vision Dee!

Cu ocazia Consumer Electronics Show (CES) 2023 de la Las Vegas, BMW Group împărtăşeşte viziunea despre viitoarea experienţă digitală, atât în interiorul, cât şi în afara automobilului.

Foto: BMW Group

BMW i Vision Dee este sedanul futurist de clasă medie, cu un limbaj de design nou şi redus. Numele "Dee" înseamnă Digital Emotional Experience (Experienţă Emoţională Digitală) – şi tocmai acesta este obiectivul său: în viitor să creeze o legătură şi mai puternică între oameni şi maşinile lor.

Foto: BMW Group

Pe măsură ce automobilele devin din ce în ce mai inteligente şi mai umane, inovaţiile digitale (cum ar fi afişajul pe toată suprafaţa parbrizului) sunt folosite pentru a îmbina realitatea fizică şi virtuală.

BMW i Vision Dee implică toate cele cinci simţuri şi combină digitalul şi analogul pentru a crea un ansamblu.

Cu capacităţile sale inteligente, aproape umane, noul vehicul însoţeşte conducătorii nu numai prin situaţii reale de pe şosele, ci şi în mediul lor digital. Funcţiile digitale viitoare a conceptului vor depăşi cu mult nivelul de control vocal şi sisteme de asistare a condusului cu care suntem familiarizaţi în prezent.

Plin de culori – tehnologia E Ink

Foto: BMW Group

BMW i Vision DEE este primul vehicul cu o caroserie care își schimbă culoarea, ceea ce garantează o personalizare complexă. Schimbarea culorilor este posibilă datorită stratului de film numit E Ink ePaper, care acoperă întreaga caroserie. Suprafața mașinii a fost împărțită în 240 de segmente E Ink controlabile individual, care permit crearea și schimbarea continuă a tiparelor variate la infinit.

Tehnologia poate afișa chiar și 32 de culori diferite.

Simboluri vocale şi figitale

Foto: BMW Group

Experienţa digitală începe deja în afara automobilului, cu un scenariu de bun venit personalizat care combină elemente grafice, efecte luminoase şi sonore. Limbajul natural serveşte drept cea mai simplă şi intuitivă formă de interacţiune, permiţând înţelegerea perfectă între oameni şi automobilele lor. Farurile şi grila BMW închisă formează, de asemenea, un simbol figital (fuziunea fizică şi digitală) pe o suprafaţă uniformă, permiţând automobilului să producă diferite expresii faciale. Aceasta înseamnă că conceptul poate vorbi cu oamenii şi, în acelaşi timp, poate exprima vizual dispoziţii precum
bucuria, uimirea sau aprobarea.
Tehnic, acest lucru este realizat folosind tehnologia E Ink. De asemenea, vehiculul poate proiecta o imagine a avatarului conducătorului pe geamul lateral pentru a personaliza şi mai mult scenariul de bun venit.

Drumul spre lumea virtuală

Foto: BMW Group

BMW Mixed Reality Slider, în combinaţie cu Head-up Display avansat, este elementul digital principal şi controlul central de operare al BMW i Vision Dee. Folosind senzori shy-tech de pe panoul de bord, conducătorii pot decide singuri cât de mult conţinut digital doresc să vadă pe Head-Up Display avansat. Selecţia în cinci paşi variază de la analog, trecând prin informaţii legate de condus, apoi prin conţinutul sistemului de comunicaţii, la proiecţia în augmented reality, până la intrarea în universuri virtuale.
În paralel, ferestrele reglabile pot fi folosite pentru a estompa treptat realitatea.
Realitatea mixtă poate fi experimentată în BMW i Vision Dee într-un mod captivant care implică diferite simţuri fără a necesita instrumente suplimentare, creând pentru utilizator o nouă dimensiune a plăcerii de a conduce.

Design simplificat

Foto: BMW Group

Exteriorul este definit de designul clasic al sedanului în trei volume care formează nucleul mărcii.

Elementele de design tradiţionale sunt reimaginate, cu simboluri figitale care înlocuiesc elementele analogice. Acest lucru îi conferă BMW i Vision Dee propriul său caracter digital, umanizat. În interior, digitalizarea completează utilizarea redusă a materialelor, comenzilor de operare şi afişajelor pentru a se asigura că nimic nu distrage atenţia de la experienţa digitală şi de la noul sentiment de plăcere sporită de a conduce. Designul neconvenţional al volanului, cu braţul central vertical, creează puncte de contact care prind viaţă atunci când sunt abordate sau atinse şi pot fi acţionate prin mişcarea degetului mare. Aceste puncte de contact figitale controlează selecţia conţinutului proiectat pe parbriz şi, împreună cu Head-Up Display, susţin astfel principiul "mâinile pe volan, privirea pe drum".

Video

www.youtube.com

Digital World Premiere: BMW i Vision Dee – your ultimate companion.

Galerie foto

















AMI MÉG ÉRDEKELHET