Kíváncsi vagy milyen a Mecsek? Íme, egy egynapos családi túra!

A magyarországi Mecsek-hegységben akár egy teljes nyaralás is eltölthető, de ha csak kirándulnánk egyet, abban is segít az alábbi túraajánló.

Fotó: Shutterstock

Erre az egynapos túrára a Mecsekszentkúthoz közeli Remete-rétről indulunk, ha ugyanis tömegközlekednénk, van itt buszmegálló, ha autóznánk, parkolóval is számolhatunk, sőt a kiindulási pont kerékpárral is megközelíthető. Érkezésünket követően vessük bele magunkat a Szuadó-völgyhöz vezető rengetegbe. A völgy ugyanis egy hűvös, víznyelőkkel és barlangokkal tarkított szurdok, ahol köveken és kidőlt fákon kell átverekedni magunkat, az úton sehol senki, az őserdőnek is beillő bükkös pedig fölénk tornyosul..

• Táv: csak oda 11 km
  • Szintemelkedés: 280 m + a barlangban egy nagy adag lépcsőzés
  • Nehézség: 2
  • Idő: a túra kb. 3-4 óra, de a látnivalók több órára, akár több napra is elegendők

Orfűhöz közeli forrás

A főúton átkelve letudjuk a kezdő szakaszt, majd a Sárkány-szakadéknál találjuk magunkat.

A mohás sziklarengetegben mesebeli tájon haladunk előre, fáradozásaink pedig hamarosan elnyerik jutalmukat! Ha ugyanis jókor érkezünk le Orfűre, nagy hiba lenne kihagyni a malmok vendégszerető udvarát. A két malom, a vízi- és a papírmalom természetesen önmagában is élmény, kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Ráadásul innen indul a fapallókon haladó, a szemnek igen kellemes Vízfő-tanösvény is, amit szintén érdemes beiktatni a túránkba. Van azonban még valami, amit nem szabadna kihagynunk: helyezzük magunkat kényelembe a vízimalom udvarán, és kóstoljuk meg a Pajtapékség helyben készült finomságait, a kapucinusok kézműves söreit vagy bármit, amit felszolgálnak nekünk a Garatban és környékén.

Fotó: Shutterstock

Miután csillapítottuk éhségünket, sétáljunk el az Orfűi-tó partjának legközelebbi pontjára, s mártózzunk meg a habokban.

Ha (kis)gyerekekkel érkeztünk, akkor a nap többi programját nyugodtan törölhetjük is, innen már úgysem szabadulunk. Ha még nincs elég meleg vagy épp elszánt túrázóknak számítunk, akkor kötelező a kb. 5 kilométerre található Abaligeti-barlang felkeresése. Itt ugyanis folyamatosan indulnak vezetett túrák a cseppkőcsodákhoz és a háborús legendák övezte helyekhez. A barlang mellett ott áll a teljesen interaktív Denevérmúzeum, mely 2 és 18 éves kor között minden gyerek és fiatal érdeklődését garantáltan felkelti. Innen különböző izgalmas utakon, például a Denevér-tanösvényen indulhatunk vissza Orfűre vagy túránk kiindulópontjára, visszautunkhoz azonban választhatjuk a barlang melletti főúton közlekedő buszjáratot is.