Dacia inaugurează motorizarea hibridă

Noul model Jogger Hybrid 140 va ajunge în showroomuri în ianuarie.

Foto: Dacia

La mai puțin de un an de la lansarea modelului Jogger, Dacia intră într-o nouă etapă propunând motorizarea HYBRID 140 – primul model românesc cu motorizare hibridă, va fi disponibil în curând în rețeaua comercială.

Foto: Dacia

La mai puțin de un an de la lansare, în martie 2022, Dacia Jogger înregistrează deja 83.000 de comenzi și peste 51.000 de înmatriculări în întreaga lume. Iar povestea de succes continuă: motorizarea HYBRID 140 cu cutie de viteze automată va fi în curând disponibilă pe modelul Jogger, permițându-i acestuia să atragă noi clienți.

Deschiderea comenzilor pentru versiunea Jogger HYBRID 140 va avea loc în ianuarie 2023, primele livrări fiind prevăzute în luna martie a anului viitor. Beneficiind de expertiza Renault Group și fabricat în România, la uzina de la Mioveni, Jogger este primul model Dacia echipat cu tehnologie hibridă, contribuind astfel la electrificarea gamei.

Foto: Dacia

Odată cu lansarea acestei versiuni, o nouă nuanță, Gri Schiste, se alătură paletei de culori deja disponibile. Noua variantă hibridă reia toate atuurile modelului de bază: atât spațiul disponibil pentru pasageri, cât și volumul de încărcare rămân neschimbate. Acest lucru se datorează faptului că încă din faza de proiectare arhitectura vehiculului a fost gândită pentru a integra bateria de tracțiune specifică motorizării hibride.

Bateria este instalată sub planșeu, în locul roții de rezervă, la fel ca rezervorul GPL în cazul motorizării ECO-G 100.

În modul de funcționare „B" („Brake"), cutia de viteze automată cu care este echipat Jogger HYBRID 140 permite amplificarea frânării regenerative și creșterea eficienței frânei de motor. Acest mod asigură un nivel mai ridicat al recuperării de energie și un plus de confort la volan în traficul urban. Afișajul de bord specific versiunii HYBRID 140 integrează o serie de informații esențiale precum nivelul de încărcare al bateriei de tracțiune, autonomia rămasă sau transferul de energie. Pentru un plus de confort, Jogger HYBRID 140 dispune, în echiparea de serie, de frână de parcare electrică și de o consolă centrală înaltă cu spațiu de depozitare închis și cotieră.

Foto: Dacia

Ansamblul de propulsie este alcătuit dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,6l și 90 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată, cu 4 trepte dedicate blocului termic și alte două celui electric.

Puterea totală combinată a sistemului este de 140 CP.

Frânarea regenerativă, capacitatea înaltă de recuperare a energiei, caracteristică bateriilor de 1,2 kWh (230V), la care se adaugă randamentul cutiei automate, oferă posibilitatea de a rula în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp. Bateria se încarcă în mers în etapele de frânare și de decelerare. Autonomia este de peste 900 km (în ciclu mixt omologat WLTP).

AMI MÉG ÉRDEKELHET