Ez az öt európai város tökéletes téli úti cél lehet

Íme 5 város, ami télen mutatja a legszebb arcát: ha megfelelő időben érkezünk, nem kell nagy tömeggel számolnunk, miközben számos kinti és benti program vár minket.

Fotó: Shutterstock

A karácsonyi rohamokat leszámítva a legtöbb európai városba a nyárhoz képes olcsóbban tudunk eljutni, ráadásul a közhiedelemmel ellentétben év vége felé nem csak beltéri programokban tudunk részt venni. A Condé Nast Traveler összegyűjtött olyan városokat a kontinensről, amiket ha meglátogatunk, garantáltan nem tör ránk a nyári nosztalgia.

Koppenhága, Dánia

A hygge hazájaként ismert Dániában a bekuckózós életérzés nem csupán otthon fog majd el minket. Koppenhága utcáit járva a pékségektől kezdve a kastélyokon át, egészen a Kis Hableány szobráig szívmelengető élményben lehet részünk. Emellett nincs hiány a minőségi szállodákból és éttermekből sem.

Nürnberg, Németország

Fotó: Shutterstock

Nürnberg városát gyakran kifelejtik a német karácsonyi vásárok toplistáiról, pedig a több évszázados múltra visszatekintő Christkindlesmarkhoz kevés hely fogható. A vásár mézeskaláccsal, kézzel készített ajándékokkal és lovaskocsikázással várja a látogatókat. Persze Nürnberg varázsa sem ér véget az ünnepi időszakkal: a városban rengeteg étterem, stílusos szálloda és több wellness-központ is örömmel fogadja a megfáradt utasokat.

Rovaniemi, Finnország

Ha már tél, nem hagyhatjuk ki a listából a Mikulás otthonaként ismert Rovaniemit sem. A mesebeli jelzőnek talán ez a finn település a tökéletes megtestesítője, hiszen a Mikulás faluját ezzel a céllal építették fel. Ugyanakkor Rovaniemi sem merül ki ennyiben: a város tele van rénszarvasfarmokkal, kipróbálhatjuk azt is, hogy milyen, amikor husky kutyák húznak minket szánon, de persze korcsolyázásra is van lehetőség. Ha már mindennel végeztünk, az északi fényeket akár egy hangulatos sarkköri faházból is megnézhetjük.

Interlaken, Svájc

Fotó: interlaken.ch

Interlaken települése az egyik legjobb helyszín azok számára, akik télen sem szeretnek a négy fal között ülni. Nem véletlen hivatkoznak rá Svájc „kalandfővárosaként", hiszen a síelés mellett a hegyekben a siklóernyőzést is kipróbálhatjuk, de lefoglalhatunk egy órát a curling-pályán, vagy elmehetünk egy téli kajaktúrára a Brienzi-tavon.

Ljubljana, Szlovénia

Fotó: Unasplash

Szlovénia fővárosa már az elhelyezkedéséből adódóan is tökéletes választás egy téli utazáshoz. Az óváros színes épületeit télen égősorok sokasága borítja be, és ha egy kicsit megfáradnánk a sétálásban, a vízparti kávézók egyikében egy kávé társaságában élvezhetjük az évszak nyújtotta (havas) látványt.