Adaptată la noile cerințe – Test KIA Niro HEV Premium

Kia oferă noua generaţie a crossoverului Niro doar cu propulsie electrificată – chiar și în versiunea de bază, hibridul clasic HEV oferă soluţii moderne.

Foto: KIA Motors

În cazul celei de-a doua generații Kia Niro prezentată anul trecut, producătorul coreean nu mai oferă un sistem de propulsie tradițională, adică doar motor cu ardere internă: putem alege între modele hibrid cu autoîncărcare (HEV), hibrid plug-in (PHEV) și pur electric (EV).

Foto: KIA Motors

Suntem în Frankfurt, unde am avut ocazia de a testa mașina. Vrem să ne asigurăm că este adevărat ceea ce compania a susținut la prezentare, iar transmisia noii Kia Niro HEV cu propulsie hibridă nu are într-adevăr o treaptă de marșarier. Și chiar așa este!

Degeaba căutăm, fiecare treaptă a transmisiei în șase viteze este pentru accelerare. Dar atunci cum mergem înapoi?

În versiunile hibrid și plug-in hibrid, acest lucru este rezolvat de motorul electric. Și funcționează! La propulsia pur electrică, viteza maximă a versiunii hibride este de 120 km/h, cea a hibridului plug-in de 134 km/h, iar în marșarier ambele se deplasează cu maximum 33 km/h. OK, dar ce se întâmplă când se descarcă bateria? În acest caz, pornește motorul cu ardere internă, în timp ce încarcă bateria. Desigur, întrebarea principală este: care este avantajul acestora? Producătorul a reușit să reducă consumul mediu cu 0,65% prin reducerea greutății cu 2,5 kilograme. Un fleac, s-ar putea spune, dar zece-douăzeci de soluții similare adunate pot economisi până la 1 litru de combustibil la 100 de kilometri. Și într-adevăr: deși am pus serios la treabă modelul hibrid Niro HEV în timpul testului, abia dacă a consumat mai mult de 5 litri pe 100 km.

AJUTOR ELECTRIC

Foto: KIA Motors

În cazul celei de-a doua generații Kia Niro prezentată anul trecut, producătorul coreean nu mai oferă un sistem de propulsie tradițională, adică doar motor cu ardere internă: putem alege între modele hibrid cu autoîncărcare (HEV), hibrid plug-in (PHEV) și pur electric (EV). În primele două cazuri, propulsia de bază a mașinii este un motor de 1,6 l pe benzină, aspirat natural: diferența dintre ele constă în capacitatea bateriei și performanța motorului electric adițional. Hibridul cu autoîncărcare recuperează energia de frânare și o stochează în bateria de 1,32 kWh de sub bancheta din spate. Aceasta oferă motorului electric de 43,5 CP putere suplimentară la pornire și în marșarier, respectiv intervine la viteze mai ridicate. Treptele sunt schimbate fără cusur, sistemul hibrid pare complet natural, simțim de parcă am conduce o mașină cu o propulsie convențională.

Doar consumul este suspect de scăzut...

Hibridul plug-in a primit o baterie reîncărcabilă de 11,1 kWh care, conform producătorului, asigură o autonomie pur electrică de până la 70 km, în timp ce capacitatea de 65 kWh a bateriei din Niro EV este suficientă pentru o autonomie de 460-604 km.

INTERIOR FUTURISTIC

Foto: KIA Motors

Dimensiunile mașinii au crescut doar foarte puțin, însă în cazul exteriorului doar silueta este oarecum similară cu seria anterioară. Partea frontală mult mai expresivă a fost adaptată în conformitate cu noul limbaj stilistic al mărcii, dar și montantul C gros, cu o finisare contrastantă față de culoarea caroseriei este, de asemenea, izbitor.

Sustenabilitatea a fost un aspect important nu numai în ceea ce privește propulsia, ci și în cazul materialelor ecologice reciclate din habitaclu.

Poate de aceea noul Niro creează o impresie care aproape că amintește de categoria premium, impresie subliniată și de consola centrală futuristă preluată de la modelul electric de top, Kia EV6. Finisajul negru strălucitor arată, de asemenea, bine dar, din păcate, distrage atenția – reflectă puternic lumina și se văd rapid amprentele. Comutatoarele pentru controlul climei și sistemul de infotainment vin și ele de la fratele mai mare de categorie superioară, oferind un fel de compromis între soluțiile cu buton și cele cu ecran tactil.

Apropo de afișaje, există trei în cabina lui Niro HEV, comercializate în trei niveluri de echipare (Classic, Comfort și Premium). Pe lângă bordul digital și afișajul central al sistemului de infotainment, opțional este disponibil și un head-up display. Scaunele pot fi încălzite și ventilate, iar sistemul audio poate veni chiar și de la marca premium Harman Kardon.

PARCHEAZĂ SINGURĂ

Foto: KIA Motors

Nu am testat doar marșarierul, ci și noile sisteme de asistență. Imaginea camerei nu pare prea mare pe display-ul de 10,25 inci, dar acest lucru este compensat cu rezoluție înaltă. Dacă un vehicul se apropie din lateral, sistemul avertizează șoferul vizual, cu un semnal sonor, dar și prin vibrația volanului. Am coborât apoi din mașină și am încercat să parcăm vehiculul de la distanță, folosind cheia. Tehnologia funcționează bine, în plus, când nimeni nu stă la volan, senzorii de parcare sunt și mai sensibili.

Noul Kia Niro înțelege cerințele epocii, ceea ce este bine demonstrat de sistemul de propulsie, tehnologiile de asistență și interior. De asemenea, este o mașină economică și versatilă, fiind plăcut să o conduci. În plus, fiecare autoturism Kia beneficiază de garanția unică de 7 ani în limita a 150.000 km, transferabilă noilor proprietari pe perioada rămasă neconsumată.

​KIA NIRO HEV PREMIUM

Foto: KIA Motors

  • PROPULSIE – benzină, 1,6 litri + motor electric
  • PUTERE MAXIMĂ TOTALĂ – 141 CP
  • CUPLU MAXIM – 265 Nm
  • TRANSMISIE – automată, 6 trepte
  • VITEZĂ MAXIMĂ – 165 km/h
  • DIMENSIUNI (L/L/Î) – 4.420/1.825/1.545 mm
  • PORTBAGAJ – 425/1.419 litri
  • PREŢ BAZĂ – 33.915 euro
AMI MÉG ÉRDEKELHET