Atitudine de învingător – test Mazda CX-60

Este clar că Mazda vizează categoria premium cu noul său model SUV, iar versiunea plug-in hibrid a CX-60 aruncă în luptă toate instrumentele necesare pentru a atinge acest obiectiv.

Foto: Mazda

Actuala generaţie Mazda 6 este pe piaţă de mai bine de zece ani și încă nu pare depășită, Mazda 3 este considerată de mulţi drept cel mai frumos model din categoria compactă, CX-30 și CX-5 au stabilit la rândul lor standarde înalte pentru crossover-uri și SUV-uri, iar roadster-ul MX-5 este de decenii un punct de reper în segmentul său. Este clar că brandul japonez, renumit pentru inovaţiile sale tehnice și de design, vede cheia succesului în combinaţia dintre stil, calitate și experienţă dinamică de condus. Sună cunoscută formula aceasta? Ei bine, în asta sunt specializate și mărcile premium germane. Iar cel mai nou, cel mai puternic și (în Europa) cel mai mare model Mazda oferă un indiciu clar că și producătorul japonez dorește să se poziţioneze în acest club.

​Nem spóroltak

Foto: Mazda

Deja prin aspectul său, CX-60 își anunţă clar aspiraţiile pentru categoria premium. Nu există niciun efect de lumină și decor care să reproducă în fotografii estetica designului în complexitatea sa – așa cum ne-a obișnuit marca, trebuie să o vedem în realitate pentru ca experienţa să fie completă.

Dar designul luxos nu este totul – în timp ce majoritatea producătorilor optimizează costurile oriunde pot, Mazda nu a scutit niciun ban pentru dezvoltarea unei platforme complet noi în loc să folosească una existentă. Privind însă obiectivele, decizia este evidentă, întrucât era singura modalitate prin care puteau oferi noul SUV cu tracţiune spate (respectiv integrală), lucru încă esenţial în categoria premium.

Foto: Mazda

Această configuraţie strigă pentru o performanţă adecvată, dar inginerii japonezi au rezolvat și asta. Deși marca a produs anterior coupe-uri sport deosebit de dinamice, precum RX-7 și RX-8, CX-60 a devenit cea mai performantă Mazda produsă în serie de până acum. Mai exact versiunea plug-in hibrid (PHEV), o altă permieră în portofoliul producătorului.

Hibridul plug-in completează gama din România pe lângă două motoare diesel de 3,3 litri (de 200 și 254 CP). Puterea motorului pe benzină cu patru cilindri de 2,5 litri este de 192 CP, sistemul de propulsie fiind completat de un motor electric de 175 CP. Puterea totală a sistemului este de 327 CP, iar cuplul maxim de 500 Nm, așa că SUV-ul de 4,75 metri lungime poate să accelereze în5,8 secunde la 100 km/h, în ciuda masei proprii de peste două tone.

Bateria litiu-ion cu o capacitate de 17,8 kWh poate fi încărcată complet în patru ore de la o priză convenţională. În modul electric se poate circula doar până la 100 km/h, dar oricum merită să profităm de această funcţie în oraș, unde autonomia pur electrică de 60 de kilometri (conform standardului WLTP) poate fi suficientă pentru o întreagă zi.

Foto: Mazda

O altă măsură importantă a categoriei premium este interiorul, dar Mazda joacă de mult timp în liga superioră în acest domeniu. În cazul lui CX-60, au reușit chiar să ridice la un nivel superior acest lucru: calitatea manoperei este excelentă și în cazul nivelului standard de echipare numit Prime-Line, iar la nivelurile superioare, Takuri și Homura răsfaţă simţurile pasagerilor cu materiale special alese, cusături elegante și finisaje de calitate. Bordul este mai puţin spectaculos decât designul exterior, însă emană armonie, fiind și ergonomic în același timp – fiecare element de design servește unui scop, nimic nu este de prisos sau pur ornamental. Din fericire, butoanele și comutatoarele nu au căzut victimele digitalizării, totul este la îndemână, iar afișajul central de 12,3 inci poate fi folosit intuitiv. Există spaţiu din belșug atât pentru șofer, cât și pentru pasageri.
CX-60 poate fi folosit confortabil și ca mașină de familie și pentru călătorie.

Foto: Mazda

În plus, chiar și dotarea standard este bogată, deoarece include, printre altele, climatizare în două zone, conexiune wireless Apple CarPlay și Android Auto, sistem de navigaţie, cruise control adaptiv, aproape întregul arsenal de siguranţă pentru șofer și selecţia modului de condus Mi-Drive. Noul CX-60 poate arăta lucruri noi nu numai fanilor Mazda, dar pare să poată atrage noi utilizatori – chiar și printre clienţii mărcilor premium consacrate.

3 DOTĂRI INOVATOARE

Foto: Mazda

  • SISTEM DE PERSONALIZARE PENTRU ȘOFER (HUD) – O cameră încorporată în ecranul central recunoaște și identifică faţa șoferului. Sistemul este apoi capabil să calculeze automat cea mai bună poziţie pentru acesta în funcţie de poziţia ochilor săi – și să configureze respectiv să memoreze automat peste 250 de setări personalizate.
  • CUTIE DE VITEZE ÎN 8 TREPTE – Transmisia automată este, de asemenea, o dezvoltare proprie recentă. Se potrivește perfect cu sistemul de propulsie hibrid și, datorită dimensiunii sale compacte, ocupă mai puţin spaţiu.
  • KINEMATIC POSTURE CONTROL – Sistemul de control cinematic al posturii monitorizează diferenţa de viteză dintre roţile din spate și, dacă este necesar pentru a menţine stabilitatea, frânează corespunzător roata din spate pe curba interioară a virajului.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV Homura

  • PROPULSIE – benzină, 2,5 litri + motor electric
  • PUTERE TOTALĂ – 327 CP
  • CUPLU MAXIM – 500 Nm
  • TRANSMISIE – automată, 8 trepte
  • VITEZĂ MAXIMĂ – 200 km/h
  • DIMENSIUNI (L/L/Î) – 4.745/2.134/1.686 mm
  • PORTBAGAJ – 570/1.148 litri
  • PREŢ BAZĂ – 57.790 euro
AMI MÉG ÉRDEKELHET