Calea ferată transmongoliană – putem explora Mongolia și China cu trenul

Calea ferată transmongoliană construită în anii 1950 pleacă din capitala Buriatiei (Rusia), Ulan-Ude, și se îndreaptă spre China.

Foto: Shutterstock

Cursa transmongoliană poate fi atractivă pentru cei care au suficient timp pentru a explora orașele de-a lungul liniei de cale ferată, deoarece trenul este extrem de lent – mai ales în Mongolia.În schimb, trecând prin Deșertul Gobi, oferă garantat experiențe unice.

ULAANBAATAR

Foto: Shutterstock

Capitala Mongoliei este de secole un nod major pentru rutele comerciale dintre China, Rusia și Europa. Orașul a fost fondat în 1639 ca așezare budistă nomadă, schimbându-și locația de 28 de ori înainte de a fi construit în 1778-79 la confluența râurilor Tuul și Selbe. Un reper proeminent din Ulaanbaatar este mănăstirea lama Gandan (Plină de bucurie), care a putut funcționa chiar și în anii socialismului. Cu siguranță merită vizitat Muzeul Palatului, care a fost cândva palatul de iarnă al lui Bogdo han, ultimul domnitor și totodată mare preot al Mongoliei. Împreună cu grădina palatului, complexul a fost construit între 1893 și 1903, din care au supraviețuit șase temple budiste și o casă de locuit. Cea mai populară atracție a Muzeului de Istorie a Naturii sunt cele două schelete uriașe de dinozaur excavate în deșertul Gobi, în timp ce Muzeul de Arte expune opere de artă mongole tradiționale și moderne.

GROTELE YUNGANG

Foto: Shutterstock

Trenul trece granița mongolo-chineză în deșertul Gobi, între orașele Zamyn-Üüd și Erenhot (apare în orare și ca Eren sau Erlian), apoi, după mai bine de 400 de kilometri, traversează Marele Zid Chinezesc. Pe teritoriul Chinei, una dintre cele mai importante opriri ale căii ferate transmongoline este Datong, cu peste trei milioane de locuitori, cu o atracție de neratat în apropiere. Sistemul de peșteri Yungang format din 252 de grote este un exemplu uimitor de arhitectură tăiată în stâncă, unul dintre cele trei locuri antice de sculptură budistă din China. Putem vedea aici temple budiste antice chinezești și un total de peste 51 de mii de statui Buddha. Priveliștea este cu adevărat uluitoare și nu este o coincidență faptul că în 2001 Grotele Yungang au fost trecute pe Lista Patrimoniului Mondial UNESCO.

Între Datong și Beijing, trenul merge mai mult de 20 de kilometri lângă Marele Zid Chinezesc.

AMI MÉG ÉRDEKELHET