Noul BMW Seria 5 – elan high-tech

A opta generaţie a modelului BMW Seria 5 se pregăteşte de lansare cu propulsie electrică în premieră.

Foto: BMW

Lansarea pe piaţă a noului BMW Seria 5 Sedan va începe în octombrie 2023. Noua generaţie de modele va fi oferită la nivel mondial cu propulsie electrică şi, în funcţie de regiune, cu sisteme plug-in hybrid şi motoare pe benzină şi diesel, inclusiv cu tehnologia mild-hybrid 48V. La fel ca toate generaţiile anterioare de modele, noul BMW Seria 5 este produs la uzina din Dingolfing, unde sunt fabricate şi motoarele electrice şi bateriile de înaltă tensiune pentru BMW i5.

Foto: BMW

Un limbaj de design clar şi redus subliniază eleganţa şi dinamismul noului BMW Seria 5.

În comparaţie cu modelul predecesor, noua ediţie a crescut în lungime cu 97 milimetri, până la 5.060 milimetri, în lăţime cu 32 milimetri, până la 1.900 milimetri, iar în înălţime cu 36 milimetri, până la 1.515 milimetri. Ampatamentul său a fost extins cu 20 de milimetri, până la 2.995 de milimetri. Proporţiile sunt echilibrate de posibilitatea de a echipa, pentru prima dată în istoria modelului, jante de 21 inci.

Foto: BMW

Partea frontală a noului model este caracterizată de o interpretare modernă a farurilor duble şi a grilei BMW. Elementele LED dispuse aproape vertical servesc drept semnalizatoare şi lumini de zi. Grila BMW, care se proiectează mult înainte, dispune de un contur larg, iar opţional şi de iluminare de contur BMW Iconic Glow. Caracterul dinamic al noului BMW Seria 5 Sedan poate fi îmbunătăţit şi mai mult cu pachetele opţionale M Sport şi M Sport Pro. Gama de culori pentru exterior include deja trei finisaje BMW Individual încă de la lansarea pe piaţă.

Foto: BMW

Noul BMW Seria 5 este primul model al mărcii care prezintă un interior complet vegan ca dotare standard.

Aceasta include suprafeţele scaunelor, tabloul de bord şi panourile uşilor, precum şi volanul pentru prima dată. Suprafeţele scaunelor din versiunea Veganza cu proprietăţi asemănătoare pielii sunt disponibile opţional şi cu o perforaţie decorativă. Cockpitul are un număr redus de butoane în comparaţie cu modelul predecesor. Acest lucru se realizează prin digitalizarea constantă a funcţiilor. Acum funcţille pot fi accesate rapid prin butoanele de shortcut cu 3 linii amplasate în interior acolo unde înainte erau grupate mai multe butoane, prin cele 8 butoane shurtcut de pe display şi două gesturi căruia îi pot fi atribuite aproape orice funcţii, prin căutarea rapidă inteligentă din meniul de aplicaţii sau prin comenzi vocale.

Sistemul de afişare complet digital constă dintr-un monitor de informaţii de 12,3 inchi (31,24 cm) şi un display central de 14,9 inci (37,85 cm). Şi volanul a fost reproiectat, cu o secţiune inferioară aplatizată, feedback haptic pe panourile de control, şi maneta selectorului de pe consola centrală. Bara de Interacţiune BMW opţională este un alt punct de atracţie. Unitatea funcţională cu iluminare din spate eficientă, cu structură de suprafaţă cristalină, se extinde pe toată lăţimea bordului, până la panourile uşilor, şi include panouri de control cu funcţie tactilă.

Sistemul îmbunătăţit de afişare şi control BMW iDrive cu "QuickSelect" contribuie, de asemenea, la experienţa caracteristică de condus şi de călătorie în noul BMW Seria 5 Sedan. Se bazează pe sistemul de operare BMW 8.5 şi are un ecran de start reproiectat, cu pictograme de funcţie dispuse vertical pe partea conducătorului. "QuickSelect" permite accesarea directă a funcţiilor fără a fi nevoie accesarea vreunui submeniu. Aceasta înseamnă că sistemul a primit o structură de meniu îmbunătăţită, orientată către dispozitive din domeniul electronicelor de larg consum.

Foto: BMW

Modelul electric BMW i5 este echipat cu tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie îmbunătăţită şi este lansat în două variante. BMW i5 M60 xDrive combină sistemul de propulsie de 601 CP (când sunt activate funcţiile M Launch Control sau M Sport Boost) cu performanţe M şi caracteristici specifice de design. Două unităţi de propulsie foarte integrate, câte una pe fiecare punte, formează o tracţiune integrală electrică. Cuplul generat de sistem este de până la 820 Nm când sunt activate funcţiile M Sport Boost sau M Launch Control. Acest lucru permite ca BMW i5 M60 să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, viteza maximă fiind limitată electric la 230 km/h. De asemenea, este disponibil şi BMW i5 eDrive40. Motorul său electric antrenează roţile spate şi generează o putere maximă de 340 CP şi un cuplu maxim de până la 430 Nm cu funcţiile Sport Boost sau Launch Control activate.

Foto: BMW

Bateria de înaltă tensiune, cu dimensiuni foarte compacte, este situată în partea de jos a caroseriei şi oferă un conţinut de energie utilizabil de 81,2 kWh pentru ambele modele. Pe lângă motoarele electrice eficiente, cea mai recentă versiune de recuperare adaptivă şi o combinaţie inteligentă a tehnologiei pompei de căldură pentru încălzirea şi răcirea interiorului, transmisia şi bateria de înaltă tensiune contribuie la autonomia mare. Valorile WLTP respective sunt de 455-516 kilometri pentru BMW i5 M60 xDrive şi de 477-582 kilometri pentru BMW i5 eDrive40. Cu noua funcţie MAX RANGE, autonomia poate fi mărită cu până la 25%, dacă este necesar, limitând puterea şi viteza şi dezactivând funcţiile de confort.

Foto: BMW

În Europa, lansarea pe piaţă va aduce motorizări cu patru cilindri pentru modelele BMW 520i Sedan (208 CP), BMW 520d Sedan şi BMW 520d xDrive Sedan (ambele de 197 CP). Alte motoare pe benzină cu patru şi şase cilindri sunt disponibile în afara Europei. Gama de modele va fi completată în primăvara anului 2024 cu două variante cu sisteme plug-in hybrid de ultimă generaţie.

Un nou motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie va fi disponibil pentru BMW Seria 5 Sedan din 2024.

O altă variantă a BMW i5, cu tracţiune integrală electrică, va urma tot în cursul anului 2024. Printre dotările standard se numără sistemul de control al patinării roţilor (ARB, cu răspuns deosebit de rapid), sistemul de frânare integrat şi direcţia sport cu raport de direcţie variabil. O suspensie sport M, un sistem de frânare sport M şi suspensie adaptivă Professional (standard la BMW i5 M60 xDrive) cu amortizoare controlate electronic, direcţie activă integral şi noul management al dinamicii verticale sunt disponibile ca opţiuni. Dotare opţională, suspensia adaptivă M Professional include şi stabilizare activă a ruliului cu Active Roll Comfort.

Foto: BMW

O gamă semnificativ extinsă de sisteme pentru condus şi parcare autonome este disponibilă standard sau opţional pentru noul BMW Seria 5 Sedan. Punctul de atracţie al gamei este Driving Assistant Professional, care include asistent de control al direcţiei şi al benzii şi control al distanţei cu funcţie Stop & Go. Ca o premieră mondială, sistemul din noul BMW Seria 5 include acum şi asistentul activ de schimbare a benzii cu activare din privire. Această dotare de confort atinge acum un nou nivel de interacţiune între conducător şi automobil. Maşina sugerează o schimbare a benzii şi aceasta poate fi efectuată pentru prima dată privind în oglinda exterioară pentru a confirma schimbarea benzii. Asistentul activ de schimbare a benzii preia automat mişcările de direcţie necesare, dacă situaţia din trafic o permite. Cu dotarea opţională Parking Assistant Professional, parcarea automată şi manevrarea de până la 200 de metri pot fi controlate în automobil sau prin smartphone în afara acestuia.

AMI MÉG ÉRDEKELHET