BMW a lansat noul X1 şi iX1

La cea de-a treia generaţie a modelului, noul BMW X1 se remarcă cu un design mai proeminent, spaţiu interior crescut, sisteme digitale avansate şi, pentru prima dată, un sistem de propulsie electric este disponibil în gama de motorizări, noul BMW iX1.

Foto: BMW Group

Noul BMW X1 va fi construit la uzina BMW Group din Regensburg, unde modelele cu motoare termice, sistem plug-in hybrid şi propulsie electrică vor ieşi în premieră de pe o singură linie de asamblare.

Foto: BMW Group

La lansarea din octombrie a noului BMW X1 2022 va exista, iniţial, posibilitatea de a alege între două motoare pe benzină şi două motoare diesel. Acestea vor fi conectate standard la o transmisie Steptronic cu şapte trepte, cu dublu ambreiaj, iar cuplul va fi transferat la drum fie prin roţile din faţă, fie prin sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, în funcţie de model. Acest cvartet de pornire va fi urmat imediat de BMW iX1 xDrive30 electric, precum şi de o pereche de modele plug-in hybrid şi alte două variante alimentate convenţional cu tehnologie mild-hybrid 48V.

Foto: BMW Group

BMW iX1 xDrive30 este prima maşină electrică cu tracţiune integrală introdusă de brand în segmentul compact premium. Două unităţi de propulsie compacte pe puntea faţă şi spate oferă o putere combinată de 230 kW/313 CP (ţinând cont de efectul boost temporar) şi un cuplu total de 494 Nm. Sistemul electric de tracţiune integrală asigură tracţiune superioară şi stabilitate direcţională în toate situaţiile. BMW iX1 xDrive30 realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde. Bateria de înaltă tensiune poziţionată plat în partea de jos a caroseriei automobilului, a cărei capacitate netă de 64,7 kWh oferă maşinii o autonomie de 413-438 de kilometri.

Foto: BMW Group

Aura robustă a noului BMW X1 poate fi intensificată puternic de elementele de design specifice modelului xLine, care includ protecţie stilistică a caroseriei inferioare. Modelul M Sport, oferit şi el ca alternativă la specificaţia de bază, pune accent pe plăcerea dinamică a condusului, cu dotări precum prizele mari de aer de răcire. Toate variantele de model dispun standard de jante de 17 ţoli, din aliaj uşor. Jantele de 18 ţoli, din aliaj uşor, sunt disponibile pe versiunile xLine şi M Sport, deşi aceste modele pot fi echipate şi cu jante de 19 ţoli şi - în premieră pentru BMW X1 - de 20 de ţoli. Clienţii pot alege dintre două nuanţe solide şi 10 nuanţe metalizate pentru vopsea – inclusiv, în premieră, o opţiune de culoare Frozen de la BMW Individual.

Foto: BMW Group

Sistemul de navigaţie BMW Maps, un volan Sport din piele, climatizarea automată inteligentă în două zone şi un senzor de ploaie cu activare automată a farurilor sunt dotări standard la noua generaţie BMW X1, la fel ca cele patru porturi USB-C, două prize 12V şi un număr mult mai mare de sisteme de asistare a condusului în comparaţie cu modelul anterior.

Noul BMW X1 oferă ocupanţilor săi şi experienţa multisenzorială de ultimă generaţie a BMW iDrive, sub forma BMW Live Cockpit Plus disponibil standard. Bazat pe sistemul de operare BMW 8, acesta cuprinde ecran central curbat BMW cu grafica şi structura de meniu de ultimă generaţie, împreună cu Asistentul Personal Inteligent BMW, care acum a dobândit abilităţi suplimentare. Grupul de ecrane complet digitale este format din monitorul de informaţii de 10,25 ţoli (26,04 cm) şi displayul central cu diagonala ecranului de 10,7 ţoli (27,18 cm). Noul BMW iDrive este proiectat în mod intenţionat pentru a oferi control tactil şi vocal intuitiv. Digitalizarea amplă a interiorului permite reducerea semnificativă a numărului de butoane fizice, comenzi şi comutatoare necesare pentru funcţionare.

Foto: BMW Group

Sistem de control al patinării roţilor faţă (ARB, introdus prima dată pe BMW i3s) este prevăzut standard la noul BMW X1, oferind beneficii atât pentru tracţiune, cât şi pentru stabilitatea direcţională. Alte caracteristici noi includ sistemul de frânare integrat şi amortizoarele cu răspuns variabil în funcţie de cursă pe puntea faţă. Suspensia M adaptivă opţională oferă amortizare selectivă în funcţie de cursă (prezentate prima dată la BMW Seria 3), direcţie sport cu răspuns mai direct şi scade cu 15 milimetri garda la sol.

Dotările standard includ tempomat cu funcţie de frânare şi sistemul de avertizare în caz de coliziune frontală, care acum este capabil să detecteze traficul care se apropie atunci când viraţi la stânga (în ţările în care automobilele circulă pe dreapta) şi pietonii şi bicicliştii când viraţi la dreapta. De asemenea, asistentul de parcare, inclusiv camera de asistenţă pentru marşarier şi asistentul pentru marşarier, face parte din lista de echipamente standard.

Totodată, lista de dotări opţionale include asistentul de control al direcţiei şi al benzii, tempomatul activ cu funcţie Stop&Go, navigaţie activă, funcţie de avertizare la ieşire şi BMW Head-Up Display, precum şi funcţiile Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder şi Remote Theft Recorder. Funcţiile existente pot fi actualizate prin intermediul facilităţii de actualizare software de la distanţă, care face posibilă şi adăugarea de noi funcţii (disponibilitatea depinde de hardware-ul montat în automobil şi de condiţiile pieţei).

AMI MÉG ÉRDEKELHET