Noul conceptcar de la Audi: urbansphere

Familia noilor conceptcar-uri se îmbogățește cu încă un membru: urmând lansărilor prototipurilor Audi skysphere și Audi grandsphere, acum intră în lumina reflectoarelor Audi urbansphere.

Foto: Audi

Familia prototipurilor sphere ne arată care va fi designul Audi în viitor. Conceptcar-ul Audi urbansphere a fost proiectat special pentru mega-aglomerările urbane din China.

Foto: Audi

Prototipul Audi urbansphere dezvoltat în strânsă colaborare cu studiourile Audi de design din Beijing și sediul principal din Ingolstadt este primul automobil Audi ce reflectă direct dorințele și experiențele clienților din China, relevând totodată felul în care Audi interpretează automobilul ca al treilea spațiu de viață. Audi urbansphere a devenit un lounge pe roți și un birou mobil, servind drept al treilea spațiu de viață, în care utilizatorii își petrec timpul necesar călătoriilor. În acest scop, Audi urbansphere combină luxul intimității depline, cu o gamă amplă de dotări high-tech, utilizabile chiar și în timpul orelor de vârf din traficul urban. Tehnologia pentru condusul autonom transformă interiorul, din care au dispărut volanul pedalierul și display-urile. Habitaclul devine astfel un spațiu mobil interactiv, ce deschide un portal inedit spre un ecosistem digital mai amplu.

Foto: Audi

Audi urbansphere este cel mai mare model din familia prototipurilor sphere și chiar cel mai mare conceptcar creat vreodată de Audi. La o lungime de 5,51 metri, înălțimea de 1,78 metri și lățimea de 2,01 metri, acest model este poziționat în sferele înalte ale universului automobilistic. Portierele din față și spate ale prototipului Audi urbansphere se deschid în sens opus, astfel că dispare montantul B. Drept urmare, imediat ce intră în automobil, pasagerilor li se deschide întregul univers interior. Scaunele ce se rotesc spre exterior și covorul roșu proiectat pe sol, lângă automobil, transformă deja accesul în automobil într-o experiență specială, de confort premium.

Foto: Audi

Ampatamentul de 3,40 metri desenează o amprentă mai mult decât generoasă, chiar și pentru un automobil din clasa de lux. Iar împreună cu spațiul la cap de 1,78 metri și suprafețele vitrate ample, aceste dimensiuni generează experiențe excepționale la interior, inclusiv din punctul de vedere al spațiului.

Cele patru scaune individuale dispuse pe două rânduri de locuri le oferă pasagerilor confort de lux.

Scaunele din spate în special oferă dimensiuni deosebit de generoase, plus numeroase opțiuni de ajustare și reglare. În modurile Relax și Entertain, spătarul poate fi lăsat în spate până la o înclinație de 60 de grade, cu suportul pentru picioare, de asemenea, extins. Cotierele centrale integrate pe părțile laterale ale scaunelor și cotierele din portiere creează senzația liniștitoare de siguranță.

Foto: Audi

Scaunele se adaptează, de asemenea, și în funcție de nevoile sociale ale pasagerilor. Astfel, pentru conversații, de pildă, scaunele pot fi rotite, pentru ca pasagerii să stea față în față. În schimb, dacă un pasager își dorește intimitate, poate acoperi zona capului său cu un panou ce îl va despărți de cel ce stă alături. Panoul este montat pe partea din spate a scaunului. Adițional, fiecare scaun are și zona sa proprie de sonorizare, grație difuzoarelor montate la nivelul tetierelor. De asemenea, pe partea din spate a spătarelor din față sunt montate și monitoare individuale.

Foto: Audi

Când însă pasagerii doresc să folosească împreună sistemul de infotainment, ei pot utiliza ecranul OLED mare și transparent, ce poate fi pivotat vertical din plafon, între cele două rânduri de scaune. Folosind aceste ecran "de cinema", ce se extinde pe întreaga lățime a interiorului, cei doi pasageri de pe locurile din spate pot participa împreună la o video-conferință, de pildă, sau pot urmări un film. Este posibilă chiar și divizarea ecranului, cu funcția split-screen. Când nu este folosit ecranul, oferă o mai bună vizibilitate în față, având design transparent și respectiv vizibilitate în sus, prin plafonul vitrat, atunci când ecranul este pliat în sus.

Foto: Audi

Cele două motoare electrice de la Audi urbansphere pot furniza o putere totală de 295 kW și un cuplu de 690 Nm. Elementul central al sistemului de propulsie este tehnologia de încărcare de 800 de volți. Aceasta asigura posibilitatea de încărcare a bateriei în cel mai scurt timp posibil, la 270 kW la stațiile de încărcare rapidă. Bateria cu o capacitate de peste 120 kWh poate fi încărcată de la 5 la 80% în sub 25 de minute. Astfel este posibilă o autonomie de până la 750 kilometri conform WLTP.

AMI MÉG ÉRDEKELHET