Best-sellerul de la Skoda vine cu design și tehnologie îmbunătățită

Producătorul ceh a dezvăluit versiunea cu facellift al modelului Octavia.

Foto: Skoda

Best-seller-ul mărcii cehe beneficiază de ușoare modificări exterioare și de un plus de tehnologie, păstrând în același timp versiunile de caroserie sedan și break. Gama de motorizări include inițial opțiuni pe benzină și diesel, iar pentru viitor este așteptat și un hibrid plug-in. În plus, echiparea RS, axată pe performanță, este disponibilă doar cu un motor pe benzină, aducând mai multă putere.

Foto: Skoda

Cea de-a patra generație a modelului Skoda Octavia a fost introdusă în 2019, așa că a sosit timpul pentru o reîmprospătare. Modificările exterioare se concentrează pe farurile mai complexe - disponibile opțional cu tehnologie LED Matrix "Crystallinium" - și pe bara de protecție redesenată, cu prize laterale mai înalte. De asemenea, designerii Skoda au modificat bara de protecție spate, adăugând în același timp o nouă grafică a stopurilor cu LED-uri.

Foto: Skoda

La interior, Octavia vine acum standard cu un bord digital de 10 inci și un display central de infotainment de 10 inci, care poate fi schimbat opțional cu un ecran tactil mai mare, de 13 inci. Modelul dispune de noi opțiuni pentru tapițeria interioară și materialele de finisare, axate pe sustenabilitate. Echipamentul de siguranță a fost îmbunătățit cu cele mai recente sisteme de asistență, inclusiv cu funcții sofisticate, cum ar fi asistența la parcare de la distanță, care va fi disponibilă în curând, alături de un asistent vocal Chat GPT bazat pe inteligență artificială.

Foto: Skoda

Skoda Octavia RS, axată pe performanțe, se distinge vizual datorită barelor de protecție mai sportive, cu prize de aer triunghiulare în față și țevi de eșapament duble în spate. Interiorul aduce valențe mai dinamice datorită scaunelor față sport, tapițeriei din piele, cusăturilor roșii contrastante, ornamentelor în stil carbon, pedalelor din aluminiu și volanului cu trei spițe marca RS. Spre deosebire de predecesorul său, care era disponibil în variante pe benzină, diesel și hibrid plug-in, noul RS facelift vine cu o singură opțiune de motorizare.

Propulsorul pe benzină de 2,0 litri dezvoltă o putere maximă mărită la 265 CP.

Cel mai performant motor care a echipat vreodată modelul Octavia este cuplat la o cutie automată DSG în 7 trepte care trimite puterea către roțile din față cu ajutorul unui diferențial cu alunecare limitată controlat electronic. Suspensia sport este așezată cu 15 mm mai jos față de celelalte versiuni, în timp ce evacuarea sport îmbogățește coloana sonoră a motorului.

Foto: Skoda

În total, gama de motorizare este formată din două motoare pe benzină 1.5 TSI, disponibile opțional cu tehnologie mild-hybrid, două propulsoare pe benzină 2.0 TSI cu putere sporită și două unități diesel – performanțele variază de la 115 la 265 CP. Modelul 2.0 TSI de 204 CP urmează să fie lansat la o dată ulterioară și va fi dotat standard cu tracțiune integrală. De asemenea, noul Skoda Octavia va dispune în viitor și de o configurație hibridă plug-in îmbunătățită care va aduce o creștere semnificativă a intervalului de emisii zero.


AMI MÉG ÉRDEKELHET