Care sunt noile obiceiuri de călătorie ale europenilor?

Popularitatea călătoriilor intra-europene se află în creștere, conform sondajului realizat pentru Comisia Europeană de Transport (ETC).

Foto: Unsplash

Studiul numit Wave 13 oferă informații despre intențiile și preferințele de călătorie pe termen scurt ale cetățenilor europeni. În total, 62% dintre cei care au răspuns în cadrul sondajului vor să călătorească în Europa în această toamnă și iarnă – este cea mai puternică preferință a călătoriilor intra-europene înregistrate din toamna anului 2020 încoace.

Foto: Unsplash

40% dintre europeni sunt îngrijorați de creșterea costurilor de călătorie, cu toate acestea, apetitul pentru călătorii în rândul europenilor crește, 70% dintre cei care au răspuns la sondaj planificând o călătorie în următoarele șase luni. Aceasta reprezintă o creștere de 4% în doar un an.

Peste jumătate (52%) intenționează să călătorească cel puțin de două ori.

A scăzut și impactul negativ al pandemiei și al războiului din Ucraina asupra dorinței europenilor de a călători. Rezultatele din Wave 13 arată o scădere de 6% din mai până în septembrie 2022 la numărul de europeni care afirmă că războiul din Ucraina a împiedicat planurile lor inițiale de călătorie. În general, 52% dintre călători au spus că războiul nu va avea niciun efect direct asupra planurilor lor de călătorie în următoarele luni. În mod similar, mai puțini călători europeni sunt susceptibili să fie descurajați să călătorească din cauza pandemiei Covid-19. Doar 5% dintre respondenți au declarat că preocupările legate de pandemie i-au împiedicat să realizeze o călătorie planificată.

Foto: Unsplash

În schimb, sunt în creștere preocupările legate de costuri, acestea îngrijorând acum 23% dintre călătorii europeni. Bugetele de călătorie au rămas la același nivel din septembrie 2021, 32% dintre respondenți au planificat să cheltuiască între 501 și 1.000 € pe persoană la următoarea lor călătorie (inclusiv cazare și costuri de transport). Cu toate acestea, europenii își reduc durata vacanțelor, deoarece banii lor nu ajung pentru atât cât obișnuiau să cheltuie acum un an. Preferințele pentru excursiile de 3 nopți au crescut la 23% (de la 18% în septembrie 2021), în timp ce călătoriile mai lungi de 7 sau mai multe nopți au scăzut la 37% (de la 46% în septembrie 2021), ceea ce înseamnă că obțin mai puțină valoare pentru banii lor decât au făcut-o acum un an.

Foto: Unsplash

Intenția de a călători este mai mică în rândul așa zisei Generații Z (între 18 și 24 de ani), doar 58% răspunzând pozitiv în contrast cu toate celelalte grupuri de vârstă, care depășesc o probabilitate de 70% de a călători. Aceasta indică o perspectivă mai ezitantă pentru călătorii mai tineri, care poate fi, de asemenea, atribuită îngrijorărilor cu privire la finanțele personale și creșterea costurilor de călătorie. În schimb, europenii de peste 45 de ani intenționează să călătorească cel mai mult în următoarele șase luni (peste 73%), exprimând un interes ridicat pentru călătoriile de tip city break.

În toate grupele de vârstă, Franța este cea mai populară țară de vizitat în următoarele șase luni (11%), urmată de Spania și Italia (ambele 9%). Pe măsură ce vremea devine mai rece, mai mulți respondenți intenționează să călătorească în destinații de iarnă, cum ar fi Germania (7%). Croația (5%) și Grecia (6%) rămân de asemenea populare în rândul respondenților.

AMI MÉG ÉRDEKELHET