Piața turismului de lux va ajunge la 82 de miliarde USD până în 2030, conform unui nou raport

Experiențele safari vor fi un motor de creștere cheie în industrie, la fel ca și evenimentele internaționale sau călătoriile solo.

Foto: Pexels

Se preconizează că piața turistică de lux va ajunge la o uluitoare sumă de 82 de miliarde de dolari în opt ani, potrivit unui studiu publicat de Global Market Insights. Experiențele safari, în special în Orientul Mijlociu și Africa, vor fi un motor de creștere cheie în industrie. Regiunile au devenit destinații populare pentru vizionarea animalelor datorită biodiversității.

Foto: Unsplash

Călătoria centrată în jurul aventurii și sportului este, de asemenea, proiectată să depășească 12 miliarde de dolari până în 2030. Creșterea se datorează parțial numărului tot mai mare de pachete legate de evenimente sportive care permit celor interesați să participe la Super Bowl-ul din Miami sau să se aventureze în locuri îndepărtate - la Australian Open, de exemplu.

Călătoria solo este de așteptat să continue și ea pe o traiectorie ascendentă. De fapt, 58% dintre călători optează astăzi pentru călătorii solo către destinații de vis, potrivit unui raport al American Express Travel.

Foto: Pexels

De asemenea, piața turistică de lux din Asia-Pacific este în plină expansiune, reprezentând peste 28% din călătorii în 2021, conform raportului. Cererea de experiențe de lux asociate cu o creștere a veniturilor disponibile în zonă este de așteptat să genereze o creștere a piețelor de turism din India, Japonia și China. Între timp, piața latino-americană va ajunge probabil la 200 de milioane de dolari până în 2030, din cauza unei concentrări sporite asupra vacanțelor private personalizate din Belize până la Rio de Janeiro.

Foto: Pixabay

Raportul a analizat, de asemenea, creșterea ratei de călătorii la fiecare generație. Interesant este că segmentul care cuprinde persoane cu vârsta peste 60 de ani va urca cu o rată de aproximativ 15% în fiecare an până în 2030. Compania de cercetare atribuie creșterea dorinței acestei generații de a petrece timpul liber călătorind, dar și de disponibilitatea resurselor acestei generații.

AMI MÉG ÉRDEKELHET