Pistă de 93 km cu climatizare, pentru a menține bicicliștii fresh – da, în Dubai se gândesc serios la asta!

Dacă va fi realizat conform planului, proiectul The Loop va include piste de biciclete, precum și piste de jogging.

Ilustrație: Urb

Dacă vine vorba de orașe în care se fac investiții majore pentru traficul pe două roți sau pietoni, de obicei acestea sunt localități din Olanda și Danemarca, nicidecum Dubai. Dar asta se va schimba în mod sigur dacă va fi realizată o nouă inițiativă ambițioasă în metropola din Emiratele Unite. Denumită The Loop, proiectul constă într-o pistă închisă pentru biciclete și pietoni, lungă de 93 de kilometri, care ar oferi un răgaz de la condițiile meteo aspre ale deșertului.

Ilustrație: Urb

Deja nici nu ne mirăm dacă auzim de un nou proiect extravagant legat de Peninsula Arabică. Dubai este fruntaș la această categorie, și dacă luăm în considerare proiectele deja finalizate, de la insula artificială Palm Jumeirah până la zgârie-nori-ul Burj Khalifa, nu putem să nu acordăm atenție și unei noi inițiative uimitoare. The Loop a fost proiectat de studioul local Urb, care a confirmat că proiectul se află în prezent în faza de cercetare.

Ilustrație: Urb

Compania Urb are misiunea de a îmbunătăți infrastructura Dubaiului pentru bicicliști și pietoni, până la punctul în care bicicleta și mersul pe jos să devină principalele moduri de transport pentru naveta zilnică a majorității locuitorilor săi. În mod evident, aceasta este o provocare uriașă, având în vedere clima din Dubai, adesea pur și simplu prea caldă pentru a face exerciții fizice în mod confortabil, în aer liber. Pentru a rezolva această problemă, Urb are în vedere închiderea pistei pentru biciclete/pietoni într-o structură vitrată cu aspect futurist, care ar fi ridicată deasupra solului pe piloni și ar oferi un interior cu climatizare controlată.

Ilustrație: Urb

Evident, menținerea răcoroasă a unui spațiu vitrat atât de vast ar necesita multă energie, despre care Urb spune că ar proveni din surse regenerabile. Se menționează podeaua cinetică, dar poate că și energia solară ar fi potrivită, având în vedere clima locală. Pe lângă zonele pentru jogging, mersul pe jos și cu bicicleta și facilitățile aferente, The Loop ar fi, de asemenea, plină de multă verdeață, cu un număr mare de plante și copaci.

Ar exista mai multe parcuri mici, facilități sportive și agricultură urbană pentru a îmbunătăți producția de alimente din zonă.

Ilustrație: Urb

The Loop este planificată să conecteze peste 3 milioane de locuitori care utilizează un mod de transport sănătos, la servicii și locații cheie, prin mers pe jos și cu bicicleta, în câteva minute. Dacă se va realiza, va oferi un mediu plăcut, cu climă controlată pe tot parcursul anului, pentru a face din mersul pe jos și cu bicicleta principalul mod de transport al locuitorilor din Dubai, în conformitate cu noua inițiativă a orașului. Obiectivul este ca, până în 2040, ciclismul și mersul pe jos să devină principalul mod de transport pentru deplasările zilnice pentru peste 80% dintre locuitorii din Dubai.

AMI MÉG ÉRDEKELHET