Primele zboruri electrice din Europa între Belgia, Țările de Jos și Germania vor avea loc din vară

Foto: Facebook


Orașele Liège, Maastricht și Aachen, despărțite de mai puțin de 40 km, vor fi acum conectate prin zboruri cu emisii zero ale proiectului Electrifly "Zboară verde, călătorește curat".

Doritorii de a călători cu avionul pot rezerva zborul de 40 de kilometri dintre orașe prin intermediul aplicației Electrifly, o platformă de rezervare care oferă, de asemenea, transport electric la sol din ușă în ușă, dacă este necesar. Totuși, o condiție este ca locurile de preluare și predare să se afle în zona proiectului Electrifly. Operat la bordul unei aeronave electrice Pipistrel Velis Electro cu două locuri, construită în Slovenia, numărul de locuri va fi limitat la un pilot și un pasager, iar traseul va fi limitat la 40 km, parțial din cauza bateriilor litiu-ion grele necesare.

Ilustrație: Electrifly

"Zborurile electrice sunt încă o raritate în acest moment", a declarat Wouter Dewulf, economist în domeniul aviației la Universitatea din Antwerp, citat de Belga. "Până în prezent, aceste avioane au fost utilizate în principal în scopuri de formare, în principal în Liège și Anvers. Avioanele pot rămâne în aer timp de aproximativ 50 de minute." Cu toate acestea, având în vedere progresele puternice înregistrate în stocarea energiei electrice și în noua tehnologie a bateriilor, Dewulf a subliniat că sectorul aviației electrice ar putea călca pe urmele mașinii electrice și că se așteaptă la o creștere enormă în următorii 10-15 ani.

Foto: Electrifly

Viitoarele evoluții din următorul deceniu ar putea include aeronave electrice cu o capacitate de 89 de pasageri care pot zbura până la 500-600 km, dacă cercetările Universității de Tehnologie Delft din Țările de Jos vor da roade. Descris de Dewulf drept "un prim pas către electrificarea unei părți a flotei de aeronave", scopul proiectului este de a demonstra potențialul zborurilor electrice regionale ca parte a unei experiențe de călătorie multimodală. Modelul celor trei țări va oferi o fereastră către problemele transfrontaliere legate de aeronavele complet electrice, inclusiv procedurile de control și manipulare a traficului aerian, nevoile de infrastructură și reglementările.

AMI MÉG ÉRDEKELHET