Sfaturile unui profesionist pentru alegerea restaurantului potrivit

Un critic de restaurante ne dezvăluie cele 4 lucruri pe baza cărora putem bănui încă dinaintea sosirii cam ce tip de mâncare vom primi, dacă vom avea parte de servicii de calitate sau ar fi bine, mai degrabă, să mergem într-un alt loc.

Foto: Unsplash

Pandemia de coronavirus a afectat sever industria de ospitalitate din întreaga lume, multe restaurante grozave au dat faliment, dar din fericire au rămas încă destule locuri care așteaptă oaspeții cu brațele deschise. Mai mult, cei rămași în industrie n-au încercat niciodată atât de mult să îndeplinească așteptările fiecărui oaspete. Sunt însă anumite semne din care putem bănui dacă ne aflăm într-un loc plăcut. Pe blogul de gastronomie britanic 2chill un critic de restaurante a dezvăluit cititorilor secrete din industrie.

1. SĂ CĂUTĂM RESTARANTE INDEPENDENTE!

Există lanțuri de restaurante super, dar acestea sunt pe picioare mult mai stabile decât un restaurant independent, de exemplu o afacere de familie – care în fiecare zi trebuie să arate că ne așteaptă cu servicii excelente. Aceștia din urmă preferă să lucreze cu furnizori individuali cu materii prime atent selectate, și cu mult mai puține ingrediente provenite din producția de masă de mai slabă calitate din industria alimentară. Aceste restaurante, bistrouri au mai mare nevoie acum de revenirea oaspeților și este mai bine și pentru noi să putem alege feluri speciale dintr-un meniu unic, pe care nu-l putem primi nicăieri altundeva. Așa că hai să vizităm micile afaceri, unde sunt șanse mai mari să avem parte de servicii de calitate!

2. CALITATEA BUNĂ NU ESTE SUFICIENTĂ, ESTE NEVOIE ȘI DE AMABILITATE

Foto: Getty Images

Care sunt aceste servicii pe care le așteptăm? Degeaba sunt fantastice felurile de mâncare și băuturile, dacă servirea este rigidă și impersonală. Un chelner bun este atent la toate, și dacă există o atmosferă bună în restaurant, atunci acesta este și cazul în bucătărie, ceea ce este deja un semn bun. Unde chelnerii, barmanii sunt nervoși, morocănoși, primirea nu este amabilă, este posibil să existe și probleme în local care pot afecta și calitatea alimentelor. Să ne gândim cu ce impresii vom părăsi restaurantul dacă nu sunt amabili cu noi, nu ne îndeplinesc cerințele speciale, dar primim mâncare bună?

3. SĂ ÎNTREBĂM ȘI SĂ CEREM CU CURAJ!

Într-un restaurant bun angajații consideră că este important să se știe cât de profesioniști sunt, și de ce este mai bun ceea ce oferă ei acolo decât alții în alte locuri. Să întrebăm din ce s-a făcut mâncarea, ce tehnici de gătit s-au folosit. Cunoașterea acestor detalii dă un plus plăcerii de a mânca. Când urmăm o dietă specială, vom avea automat întrebări la care un ospătar pregătit poate răspunde cu ușurință sau poate întreba în bucătărie din ce sunt realizate exact felurile. Dacă se răspunde cu răbdare și amabilitate la aceste întrebări în restaurant, vom pleca cu o experiență plăcută, în timp ce, dacă se simte că este o povară pentru ei, nici la mâncare nu pot fi complet atenți.

4. CE OFERĂ?

Foto: Unsplash

O mulțime de oameni țin la vinurile lor preferate atunci când merg la restaurant, în loc să întrebe ospătarul sau – dacă există – sommelierul despre vinul potrivit la anumite feluri. Criticul de restaurante îi încurajează pe toți să aibă încredere în profesioniști. Un vin bun, potrivit cu felurile de mâncare, nu numai completează experiența culinară, ci o îmbunătățește.

AMI MÉG ÉRDEKELHET