Tendințele de călătorie în 2023 – conform Grupului Hilton

Studiul dezvăluie așteptările turiștilor în urma unui an care a adus cifre record pentru turism.

Foto: Hilton

Dacă 2022 a fost anul plin de schimbări în domeniul travel, 2023 va fi anul evoluției în ceea ce privește călătoriile – conform Grupului Hilton, care a lansat cel mai recent raport global despre tendințe. Studiul este rezultatul evaluării atât a cercetării de date cantitative, cât și a celor calitative, materialul publicat îmbinând și opiniile și constatările a peste 7.000 de călători din întreaga lume. Raportul a identificat patru tendințe de călătorii pentru anul 2023.

​Experiențe și conexiuni mai captivante

Foto: Hilton

Călătoria este poarta pentru descoperirea diferitelor perspective și tradiții bogate. În 2023, călătorii se vor concentra pe călătorii pentru a crea conexiuni mai profunde cu familia, prietenii, colegii, clienții, culturile și planeta. Aproape jumătate (49%) dintre respondenții sondajului doresc o cunoaștere mai bună a culturii și produselor locale în timp ce călătoresc, iar alți 40% doresc acces personalizat la experiențe sau activități unice, cum ar fi evenimente, tratamente spa sau workshop-uri.

Călătoria devine o parte esențială a rutinei de wellness

Foto: Hilton

Wellness, în general, rămâne o prioritate pentru călători, deoarece jumătate (50%) dintre respondenți au spus că vor să caute experiențe de călătorie în 2023 care se aliniază obiectivelor și priorităților lor fizice dar și mentale. Pentru un număr similar de călători (47%), bunăstarea fizică și accesibilitatea la facilitățile de fitness vor conta extrem de mult atunci când vor face planurile de călătorii în 2023. Abordarea sănătății mintale ca scop al călătoriei va fi prioritizată de 35% dintre respondenții globali ai sondajului. Între timp, 49% vor căuta să se deconecteze de la muncă.

Personalizare

Foto: Hilton

Pentru anul viitor, Hilton anticipează că oaspeții vor fi mai exigenți și vor cere asistență permanentă în timpul călătoriilor, în timp ce 86% dintre respondenții sondajului spun că vor să fie tratați cât mai bine în timp ce sunt pe drum și 25% din aceștia vor solicita servicii personalizate. 54% își doresc opțiuni personalizate legat de produse alimentare și băuturi, iar 50% doresc experiențe și activități planificate conform exigențelor proprii.

Călătorii știu importanța dorinței de a se simți apreciați pentru loialitatea lor - atât financiar, cât și personal.

De fapt, 42% dintre respondenții sondajului indică faptul că avantajele de loialitate - cum ar fi câștigarea/răscumpărarea punctelor și beneficiilor de loialitate - vor conta pentru ei atunci când călătoresc în 2023.

Inovații de călătorie care ajută cu adevărat

Foto: Hilton

Cercetările globale ale Hilton au constatat că mai mult de jumătate (56%) dintre călători vor acorda prioritate soluțiilor tehnologice, celor care fac călătoria mai ușoară. Aproape nouă din 10 respondenți la sondaj (86%) vor căuta cel puțin un lucru personalizat în timpul experiențelor și interacțiunilor lor de călătorie, iar 26% dintre respondenți anticipează că tehnologiile hoteliere vor fi importante pentru ei pentru o ședere perfectă.

Oaspeții vor căuta cele mai logice soluții pentru nevoile lor. În cadrul inovațiilor tehnologice, vor continua să îmbrățișeze soluțiile eficiente precum cele digitale, care permit călătorilor să evite recepția hotelului și să ajungă direct în camerele lor.

AMI MÉG ÉRDEKELHET