Top 5 noi tehnologii digitale în turism

În timpul restricţiilor, pandemia COVID-19 ne-a determinat să ne sprijinim și mai mult pe sfera digitală pentru a lucra, juca, socializa și tranzacționa de la distanță.

Foto: Unsplash



Foto: Kengo Kuma & Associates

Pentru a compensa cerințele de distanțare socială și pentru a adapta condițiile de igienă din perioada pandemiei, în cazul industriei de turism a devenit esențială inovația noilor tehnologii contactless. Chiar și atunci când industria turismului va depăși acest moment dificil, totul va fi cu siguranță transformat permanent de această experiență pandemică.

Furnizorul global de telefonie mobilă Skyroam a examinat recent diversele tehnologii care vor deveni din ce în ce mai întâlnite în turism. Iată un top 5 al soluţiilor digitale care probabil se vor răspândi foarte repede în această eră marcată de COVID-19.

1. Check-in contactless

Foto: Unsplash

Furnizorii de servicii de ospitalitate și transport au crescut într-adevăr capacitățile de check-in contactless în timpul pandemiei – iar asta ajută la mărirea factorului de încredere a oaspeților, prin minimizarea punctelor de contact comune și a interacțiunilor interpersonale. Hoteluri, parcuri tematice, aeroporturi, gări etc. au creat aplicații mobile dedicate ce permit clienților să facă check-in, să comande și să plătească pentru servicii, toate pe propriul dispozitiv digital.

De asemenea, este din ce în ce mai frecvent să fie integrate funcții de chat pentru clienți în astfel de aplicații, permițându-le oaspeților să primească răspunsuri la întrebările lor fără să fie nevoie să sune sau să se afle față în față cu un reprezentant.

2. Hot-spoturi multifuncţionale

Foto: Pexels

Hot-spoturile portabile, autonome, de tip 4G LTE Wi-Fi le permit călătorilor să lucreze și să se joace online de oriunde. Pentru companiile de turism, integrarea tehnologiei de internet „oriunde" poate face experiența de călătorie a clienților mai convenabilă și mai plăcută și le poate oferi un avantaj față de concurenții care nu oferă astfel de opțiuni complete de servicii. Imaginați-vă avantajul de a avea un hot-spot fiabil, multifuncţional, instalat de exemplu în autorulote, pentru clienții dornici de o excursie pe drum, pe distanțe lungi, care vor eventual să și muncească în același timp.

3. Forța de muncă digitală

Foto: Unsplash

Skyroam prezice că, pe măsură ce publicul larg reia călătoria odată cu ridicarea restricțiilor, clienții vor avea o mulțime de întrebări cu privire la măsurile de siguranță și diverse alte întrebări, atât în timpul rezervării, cât și atunci când se află la locație. Pentru a face față fluxului de comunicații, a avea o „forță de muncă digitală" (ceea ce mulți furnizori au deja) devine cel mai util. O funcție de chatbot în aplicație este capabilă să lanseze multe întrebări frecvente și să ofere răspunsuri prestabilite la cele mai frecvente întrebări ale oaspeților, eliberând agenți live pentru a face față sarcinilor mai complicate.

4. Cheie digitală

Foto: Unsplash

Funcția cheie digitală a hotelurilor este un alt exemplu de soluție ideală, fără contact, pentru a menține clienții în siguranță împotriva răspândirii virale, reducând cât mai multe puncte de contact posibil. Oaspeţii pot accesa această funcție în aplicație, care le permite să-și deblocheze camera de hotel doar cu telefonul. Chiar dacă această tehnologie era disponibilă şi înainte de pandemie, criza COVID-19 a încurajat adoptarea și promovarea mai largă a opțiunii de intrare fără cheie în întreaga industrie.

5. Tehnologie termică

Tehnologia de screening video termic a fost o altă inovație care a trecut în prim-plan în mijlocul pandemiei, fiind utilizată în special în aeroporturi pentru a detecta pasagerii cu temperaturi ridicate - unul dintre simptomele inițiale ale COVID-19. Instalarea pe scară mai largă a acestei tehnologii poate ajuta industria turismului să protejeze mai bine oaspeții și angajații de persoanele infectate, identificându-i și izolându-i din timp.

AMI MÉG ÉRDEKELHET