Noul plan feroviar al Austriei ar putea reduce drastic timpii de călătorie spre München și Paris

Austria a prezentat un plan de extindere a rețelei sale feroviare în următorii 16 ani.

Foto: Facebook


În urmă cu trei ani, Austria a lansat un "Klimaticket" - un abonament anual accesibil, pe care Greenpeace l-a apreciat ca fiind cel mai bun din Europa pentru acoperirea tuturor mijloacelor de transport public. Anul trecut a urmat o nouă generație de trenuri de noapte către Germania și o campanie menită să atragă mai mulți tineri la bordul trenurilor, cu o ofertă de tatuaje. Până în 2040, țara alpină urmează să adauge zeci de rute și conexiuni noi, ca parte a unui efort continuu de extindere a atractivității călătoriilor cu trenul.

Planul operatorului feroviar național ÖBB este în prezent în formă de proiect. Publicul își va putea spune părerea înainte ca acesta să fie finalizat în cursul acestui an. Această viziune asupra viitorului feroviar al Austriei cuprinde 67 de proiecte în 25 de zone grupate - inclusiv o nouă linie cu două benzi în Austria Superioară și Bavaria, care ar trebui să reducă drastic timpul de călătorie între Viena și München. Până în 2040, trenurile de pasageri vor parcurge în total 255 de milioane de kilometri pe an. Asta înseamnă de o dată și jumătate mai mult decât în prezent, potrivit planului.

Foto: Facebook

În elaborarea proiectului, ÖBB și guvernul au acordat prioritate extinderii conexiunilor internaționale, precum și transportului regional și interconectării în zonele metropolitane. Costul planului de măsuri se ridică la aproximativ 26 de miliarde de euro, dar guvernul consideră că este o investiție care merită făcută - și de pe urma căreia austriecii vor culege beneficiile prin noi locuri de muncă și o mai bună conectivitate.

Noua linie care traversează Austria Superioară și Bavaria este unul dintre proiectele emblematice ale rețelei modernizate până în 2040.

Foto: Facebook

Această nouă rută Innkreisbahn (NIB) ar putea reduce timpul de călătorie între Viena și München de la patru ore la două ore și jumătate. De timpul de călătorie mai scurt ar putea beneficia, de asemenea, destinații internaționale mai îndepărtate, cum ar fi Parisul.

Serviciile de transport local din Viena vor fi și ele modernizate, odată cu extinderea liniei dintre Viena Heiligenstadt și Viena Praterkai. De asemenea, se promite că extinderea liniilor de cale ferată în zona Bregenz va îmbunătăți considerabil transportul local în întreaga Valea Rinului.

AMI MÉG ÉRDEKELHET