Apeși pe un singur buton în noile trenuri germane, și ești într-un "compartiment de giugiuleală"

Trenurile din Germania vor avea compartimente private cu sticlă mată, "prosop digital" și parfumuri relaxante în trenurile germane.

Foto: Deutsche Bahn AG/Tobias Holzer


Operatorul feroviar german Deutsche Bahn va introduce compartimente cu geamuri pentru intimitate, în cadrul lucrări de modernizare a serviciilor sale, în valoare de mai multe miliarde de euro. Data introducerii la nivelul întregii rețele nu a fost încă confirmată, dar compartimentele private vor fi disponibile, pentru început, în trenurile Intercity Express (ICE) de mare viteză ale operatorului de stat.

Noile compartimente, care măsoară 1,4 metri pătrați, au fost concepute pentru a putea găzdui maximum două persoane. Prin apăsarea unui buton amplasat într-o cotieră, sticla transparentă a geamului devine mată, pentru a oferi un grad mai mare de intimitate. Operatorul de stat a precizat că funcția de confidențialitate a fost concepută pentru a permite pasagerilor să efectueze apeluri telefonice sau video în timpul călătoriei.

Foto: Deutsche Bahn AG/Tobias Holzer

DB a anunțat, de asemenea, că va instala ecrane digitale pe care pasagerii le pot folosi pentru a marca un loc ca fiind ocupat dacă îl părăsesc pentru a folosi unul dintre noile compartimente private, vagonul-restaurant sau toaleta. Compania a numit serviciul "prosop digital", făcând referire la controversatul obicei al turiștilor germani de a marca rezervarea șezlongurilor de la piscină și plajă cu prosoape. DB plănuiește, de asemenea, să amplaseze butoane lângă ușile și lifturile din stații, care vor elibera un parfum relaxant. În reportajul său, Bild a evidențiat și un alt aspect convenabil al sticlei mate a cabinei. Ziarul a lansat un sondaj de opinie pentru ca cititorii să găsească un nume potrivit pentru noile scaune, inclusiv "compartiment de îmbrățișare" și "cameră de alintare".

Numele câștigător a fost "compartiment de giugiuleală".

Foto: Shutterstock

Compania spune că opțiunea pentru mai multă intimitate "nu este concepută pentru un grup-țintă specific" și că o varietate de pasageri, inclusiv "călătorii de afaceri, călători privați și călătorii cu copii, manifestă această nevoie". Rămâne de văzut dacă acestea sunt evoluțiile pe care toată lumea le anticipa după un raport al Deutsche Bahn de anul trecut, care a declarat rețeaua "veche" și "predispusă la defecțiuni". Sunt necesare îmbunătățiri tangibile nu doar în ceea ce privește confortul, ci și legat de punctualitate, cu o scădere de 1%, ajungând la doar 64% din trenurile pe distanțe lungi la timp pe parcursul anului. Operatorul s-a angajat să presteze servicii "adaptate viitorului" până în 2030, ceea ce spune că va realiza parțial prin utilizarea inteligenței artificiale și a reparațiilor de cale ferată.

AMI MÉG ÉRDEKELHET