Cele 10 lucruri care trebuie verificate întotdeauna la o cameră de hotel

La ce să fim atenți când rezervăm, respectiv atunci când ne luăm cazarea în primire.

Foto: Unsplash


1. Locația este importantă

Dacă scopul călătoriei este vizitarea orașului, atunci este mai simplu să alegem un hotel care se află într-un loc cu mijloace de transport la îndemână, de unde se poate ajunge ușor la atracții – acesta poate fi însă într-o zonă mai zgomotoasă. Ori acceptăm acest lucru, ori cerem o cameră aflată la un etaj superior. Dacă accentul se pune pe relaxare, să alegem un hotel îndepărtat de agitația centrului.

2. Siguranță înainte de toate

În ceea ce privește zona, siguranța este și mai importantă decât confortul. Cea mai bună metodă de a cunoaște orice oraș străin este să ne plimbăm mult, să mergem pe jos – astfel putem absorbi cultura locală, obiceiurile, mirosul mâncărurilor tipice, putem aduna o mulțime de impresii, dar dacă nu ne simțim în siguranță, va trebui să ne lipsim de această experiență.

3. Check-in cu telefonul

Foto: Getty Images

Datorită pandemiei, au fost introduse o mulțime de reguli noi în turism, una dintre cele mai importante schimbări fiind faptul că putem călători sau ne putem ocupa cazarea având cât mai puțin contact cu alți oameni. Din cauza riscului de infecție, să alegem un hotel în care este posibil să facem check-in și check-out cu aplicațiile mobile!

4. Protocol de curățenie

Curățarea, dezinfectarea au devenit mai importante ca niciodată din cauza situației virale. La ce trebuie să fim atenți? Dacă spațiile comune sunt curățate continuu: liftul, ușile, balustradele, mesele de mâncare și de cafea, tejghelele, scaunele. Caută și în cameră urme de praf, păr, amprente de mâini – dacă găsiți urme, atunci curățenia nu a fost făcută temeinic.

5. Dezinfectare

Potrivit noului protocol de igienă, cei care se ocupă de curățenie trebuie să dezinfecteze zilnic telecomenzile, întrerupătoarele de lumină, mânerele, robinetele. Dacă simțim că nu a fost făcut curat în camera noastră, să cerem curățare extra și să atragem special atenția asupra acestor obiecte. Sau să cumpărăm dezinfectant și să ștergem personal aceste suprafețe.

6. Covorul spune tot

Foto: Getty Images

Este super senzația când pășim pe un covor moale după ce ne ridicăm din pat, dar este bine de știut că acestea rareori sunt spălate cu dezinfectant. Deși sunt aspirate zilnic, există o mulțime de agenți patogeni ascunși în fibre. Dacă pentru noi este importantă curățenia, să alegem un hotel unde pe podea este pardoseală din lemn, piatră sau faianță, care pot fi dezinfectate zilnic prin ștergere.

7. Mucegaiul

Nimic nu dezvăluie mai bine întreținerea și curățenia unei camere de hotel decât izolația dușului: dacă vedem mucegai în baie, să cerem altă cameră, mai ales dacă suntem alergici sau astmatici.

8. Oaspeți nepoftiți

Ploșnițe de pat apar și în cele mai bune hoteluri. Poți testa dacă sunt paraziți nepoftiți în pat ridicând salteaua și zgâriind colțul de jos cu un card de plastic.

9. Apă îmbuteliată în loc de apă de la robinet

În majoritatea țărilor apa îmbuteliată este disponibilă gratuit în camere, iar în general mai multe sticle sunt puse pe masă sau rafturi. Nici în America apa de la robinet nu este sigură peste tot, să nu mai vorbim de cea mai mare parte a Asiei, Africii și Americii de Sud. Dacă nu există apă gratuită în cameră, să cerem.

10. Funcționează totul?

Ar fi esențial ca totul să funcționeze în cameră, dar să ne asigurăm imediat: la sosire să verificăm dacă merge aerul condiționat sau sistemul de ventilație, televizorul sau orice gadget, dacă frigiderul răcește sau merge uscătorul de păr. Dacă ceva nu funcționează, să semnalizăm și să cerem să fie schimbat!

AMI MÉG ÉRDEKELHET