Emlékezetes kirándulások – hosszúhétvégés üdülés a Shkodrai-tónál (2. rész)

A Shkodrai-tónál kedvünkre sportolhatunk és töltődhetünk fel bámulatos természeti környezetben, miközben bájos falvakat és emlékezetes helyi fogásokat fedezhetünk fel.

Fotó: Shutterstock

Mélykék víz egy kősziklákkal pettyezett, zöld erdők és szelíd hegyek ölelésében fekvő völgyben, ahol érintetlen természet és csend várja a Balkán-félsziget legnagyobb tavához látogatókat. Itt pár napra teljesen kikapcsolhatunk, felfrissülhetünk, földön-vízen bejárhatjuk a vidéket és bepillantást nyerhetünk a két ország konyhájának ízeibe.Sorozatunk második részében bemutatjuk a környék legfőbb látnivalóit és célpontjait.

PAVLOVA STRANA

Fotó: Pixabay

A tó legkedveltebb kilátópontjáról körültekintve Visegrád jut eszünkbe: a Shkodrába ömlő Crnojevica folyó patkókanyarulata akár a Dunakanyar testvére is lehetne – házak és sok-sok turista nélkül. A dús növényekkel átszőtt víz ráérősen folyik, a hegyek övezte folyó hátterében felsejlő tó tökéletes fotótémát nyújt kora hajnaltól késő estig.

KOM MONOSTOR

A montenegrói oldalon, az aprócska Odrinska gora sziget dombján középkori ortodox monostor emelkedik a hullámok fölé, mely a tó körüli társai közül egyedüliként 15. századi freskókkal büszkélkedhet. A közeli Biševinában a helyi gasztrotradíciókkal ismerkedhetünk meg, a barátságos étterem menüjén halak, tavi herkentyűk és vadhúsok szerepelnek.

VIRPAZAR

Fotó: Shutterstock

A Shkodrai-tó partján található települések legnagyobbika az észak-olasz tóvidéket idézi: apró házainak, karcsú templomtornyainak tükörképe táncot jár a vízen, a hangulatos kis utcák kellemes vendéglőket rejtenek. Ebéd után sétáljunk fel a város fölött őrködő, törökök építette, középkori Besac erődhöz, és élvezzük a tóra nyíló panorámát!

PELIKÁNOK

A Shkodrai-tó nem véletlenül szerepel a Ramsari-egyezmény nemzetközi jelentőségű vizes élőhelyeinek listáján: gazdag állatvilága önmagában is bámulatba ejtő, s itt található a dalmát pelikánok egyik utolsó európai kolóniája is. Az állatok közé ugyan nem evezhetünk be, de vízi túráink során távolról megfigyelhetjük a különleges madarakat.

SHKODËR

Fotó: Pixabay

Az albán partszakasz százezres központja egésznapos programot kínál. Béreljünk kerépkárt, keressük fel a hegytetőre épült Rozafa várát, az Ebu Becker mecsetet és az ottomán stílusban épült Mesi hidat. A legjobb kávézókat a romantikus Rruga Kolë Idromeno sétálóutcán találjuk, s ne felejtsünk el jegyet váltani az ország egyetlen fotómúzeumába, a Marubiba is.