Record: un aeroport japonez nu a pierdut niciun bagaj în cei 30 de ani de funcționare
Aeroportul Internațional Kansai (KIX) sărbătorește un record remarcabil. Acest hub nu a pierdut niciun bagaj în 30 de ani, a anunțat într-un comunicat de presă.
Cu o medie de 20-30 de milioane de pasageri care trec prin Aeroportul Internațional Kansai în fiecare an, acest lucru ar putea însemna peste 900 de milioane de pasageri mulțumiți de la inaugurarea aeroportului în 1994.
Personalul aeroportului este modest în legătură cu această realizare. "Nu simțim că am făcut ceva special", a declarat purtătorul de cuvânt al aeroportului, Kenji Takanishi, pentru CNN. "Am lucrat așa cum o facem în mod normal. Noi doar ne facem treaba în fiecare zi și suntem recunoscuți pentru asta. Suntem cu siguranță fericiți să primim acest premiu. Cred că personalul nostru, în special care lucrează la sol, se simte și mai mulțumit."
Aeroportul Kansai
Foto: Facebook
Buna desfășurare a operațiunilor cu bagaje este doar unul dintre factorii luați în considerare atunci când analiștii din sectorul aviației recunosc cele mai bune aeroporturi din întreaga lume. Printre alte considerente se numără punctualitatea zborurilor, serviciile la fața locului și curățenia. Singapore și Doha se luptă de obicei în fruntea clasamentului, Doha fiind în prezent pe primul loc, dar Kansai a fost desemnat de Skytrax cel mai bun aeroport din 2024 pentru serviciul de livrare a bagajelor. În general, acesta ocupă locul 18 în listă, în spatele unui număr impresionant de alte șase aeroporturi japoneze din top 20, precum Narita (pe locul 5) și Haneda ( pe locul 4) din Tokyo.
Foto: Unsplash
Kansai ar putea fi în competiție pentru alte premii în viitor.
Cu cele două terminale proiectate de Renzo Piano, este un hub important pentru All Nippon Airways, Japan Airlines și Nippon Cargo. Construit în 1994, l așteaptă un an mare, deoarece capacitatea sa trece de la 23 la 40 de milioane de pasageri, odată cu finalizarea unei remodelări masive, care a început în 2020.