Mercedes-Benz: planuri electrizante pentru industria autorulotelor

În ultimii ani, Mercedes‑Benz Vans s-a impus din ce în ce mai mult pe piața autorulotelor cu brandul său „in-house” Marco Polo; și, de asemenea, ca furnizor de vehicule de bază de succes pentru producătorii de autorulote din întreaga lume.

Foto: Daimler AG

Unul dintre primele modele eCamper de la Mercedes‑Benz Vans gata pentru producția de serie se bazează pe furgoneta electrică Mercedes-Benz EQV. Conversia vine de la compania elvețiană Sortimo Walter Rüegg PLC, și include un acoperiș de tip camper, o unitate de pat pentru compartimentul din spate și un modul de bucătărie pentru portbagaj.

Foto: Daimler AG

Portofoliul Mercedes-Benz Vans include și EQV - omologul cu propulsie electrică al furgonetei Clasa V de dimensiuni medii. EQV este disponibil cu două variante diferite de baterie: EQV 300 cu o baterie de 90 kWh și o autonomie de 326-363 de km (conform ciclului WLTP) și EQV 250 cu o baterie de 60 kWh și o autonomie de 213-236 km. Ambele modele sunt disponibile în două lungimi (5.140 mm sau 5.370 mm). La stația de încărcare rapidă, de exemplu, EQV 300 se încarcă de la 10 la 80 procente în aproximativ 45 de minute. În plus, EQV este încorporat într-un ecosistem de mobilitate electrică constând din navigație inteligentă cu management activ al autonomiei și servicii și aplicații bazate pe cloud. Sistemul de infotainment MBUX (Mercedes‑Benz User Experience) servește drept unitate centrală de control. Cu aceste calități, EQV oferă o gamă largă de aplicații pentru o mare varietate de nevoi ale clienților și face acest lucru la nivel local fără emisii - inclusiv, cel mai recent, pentru furgonete, așa cum demonstrează Sortimo Walter Rüegg PLC împreună cu Mercedes-Benz Vans.

Foto: Daimler AG

Conceptul de conversie al lui Sortimo este modular. Opțiunile cu gamă completă includ un acoperiș de tip camper cu pat integrat, modul multifuncțional cu pat și unitate de bucătărie. Cel din urmă folosește un sistem de sertare și includ o chiuvetă, un aragaz detașabil cu două ochiuri, un frigider și sertare pentru tacâmuri, ustensile de gătit. Patul este instalat deasupra unității de bucătărie. Acesta poate fi deschis în câțiva pași simpli pentru a crea un pat care este adaptat exact la lățimea vehiculului EQV. Când sunt pliate, scaunele din spate pot fi folosite fără restricții.

Foto: Daimler AG

Caracteristica specială a modulelor de camping este construcția lor ușoară. Acest lucru dă roade mai ales atunci când este folosit într-o dubă electrică, deoarece fiecare kilogram economisit înseamnă o autonomie mai mare. Cele două panouri solare cu o putere totală de aproximativ 400 de wați, pe care Sortimo le poate instala la cerere sunt, de asemenea, deosebit de ușoare. Ele încarcă atât bateria de propulsie, cât și bateria auxiliară pentru camping. Echipamentele suplimentare includ, printre altele: geamuri din spate fumurii, iluminare interioară pentru compartimentul din spate, inclusiv porturi USB integrate și scaune pivotante pentru șofer și pasagerul din față.

Galerie foto

Foto: Daimler AG


Foto: Daimler AG


Foto: Daimler AG


Foto: Daimler AG


AMI MÉG ÉRDEKELHET