O companie aeriană europeană va crește prețurile biletelor pentru a plăti combustibilul sustenabil

Foto: Shutterstock


Lufthansa adaugă o taxă de mediu la prețul biletelor sale. Grupul german de companii aeriene afirmă că fondurile sunt necesare pentru a respecta reglementările UE privind reducerea emisiilor. Grupul spune că va fi adăugată la tarife o taxă de până la 72 EUR, pentru a compensa costul introducerii combustibililor de aviație sustenabili (SAF) și a altor inițiative de reducere a emisiilor de carbon. Taxa va intra în vigoare pentru începând cu 1 ianuarie 2025.

Companiile aeriene au avertizat de ani de zile că prețul biletelor va fi afectat de costul introducerii combustibililor de aviație sustenabili. Acum, Lufthansa este prima din Europa care introduce ceea ce numește o "suprataxă pentru costurile de mediu". Tarifele vor crește între 1 EUR și 72 EUR, în funcție de tipul de bilet, pentru zborurile cu plecare din toate cele 27 de state membre ale UE, precum și din Regatul Unit, Norvegia și Elveția. Noua taxă se va aplica biletelor rezervate începând cu 26 iunie pentru călătoriile de la 1 ianuarie 2025 încolo. Companiile aeriene care fac parte din grupul Lufthansa includ Lufthansa, Eurowings, Austrian, Swiss, Brussels Airlines și nou lansata Lufthansa City Airlines.

Foto: Shutterstock

Lufthansa spune că suprataxa de mediu este menită să"acopere o parte din costurile suplimentare în continuă creștere datorate cerințelor de reglementare în materie de mediu". Aceasta, adaugă compania aeriană, include cota inițială pentru un amestec de 2% de SAF-uri în combustibil pentru plecările din țările UE începând cu 1 ianuarie 2025. De asemenea, și pentru alte reglementări ecologice, cum ar fi sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii (EU ETS) sau compensarea emisiilor de carbon. Industria aviatică este una dintre sursele de emisii de gaze cu efect de seră cu cea mai rapidă creștere din UE. De asemenea, este una dintre cele mai greu de decarbonizat, având în vedere sursele limitate de energie alternativă pentru zboruri. În schimb, unele țări europene își forțează cetățenii să ia mai puține zboruri prin introducerea unor interdicții privind zborurile pe distanțe scurte.

Foto: Shutterstock

SAF-urile sunt considerate una dintre cele mai rentabile modalități de reducere a emisiilor generate de zboruri.

Ca parte a programului său pentru climă Fit for 55, UE a stabilit cote obligatorii de SAF pentru companiile aeriene, care vor crește treptat de la 2% în 2025 la 6% în 2030 și vor ajunge la 70% în 2050. Cu toate acestea, producția lor este în prezent de până la cinci ori mai costisitoare decât a combustibilului tradițional pentru avioane. La începutul acestui an, organizația industrială Airlines for Europe (A4E) a avertizat că producția este mult sub nivelurile necesare pentru a ține pasul cu cerințele UE. În 2023, producția mondială de SAF era puțin peste 600 de milioane de litri. Anul acesta, Agenția Internațională de Transport Aerian (IATA) se așteaptă să se tripleze, ajungând la peste 1,8 miliarde de litri, dar aceasta reprezintă încă doar 0,53 % din necesarul global de combustibil pentru aviație.

AMI MÉG ÉRDEKELHET