Citroën a lansat noile C4 X și ë-C4 X

Citroën prezintă noile C4 X și ë-C4 X (100% electric), care oferă un design unic și elegant pentru clienții aflați în căutarea unei alternative atractive la hatchback-urile și SUV-urile convenționale de dimensiuni medii.

Foto: Citroën

Mergând pe urmele modelului Citroën C5 X, design-ul noilor ë-C4 X și C4 X sfidează definiția tradițională a caroseriilor compacte pentru a oferi un aspect care asociază silueta unui fastback cu atitudinea modernă a unui SUV și apariția atemporală al unui sedan.

Foto: Citroën

Cu o lungime de 4.600 mm, noile ë-C4 X și C4 X se integrează în gama de modele Citroën, între hatchback-ul C4 și modelul C5 X. Ampatamentul acestora este identic cu cel oferit de C4 hatchback (ambele modele sunt construite pe platforma CMP). Cu un coeficient de rezistență aerodinamică de Cd 0.29, eficiența aerodinamică a fost optimizată grație liniei clar structurate a plafonului, care crește atât autonomia, cât și randamentul energetic – noul ë-C4 X 100% electric oferă o autonomie de până la 360 km (conform ciclului de măsurare WLTP).

Design

Foto: Citroën

Citroën oferă clienților un nou design elegant, ca alternativă la hatchback-urile și SUV-urile convenționale de dimensiuni medii. Partea frontală, familiară, încorporează limbajul de design specific modelelor Citroën – farurile față situate pe 2 niveluri, cu tehnologia Citroën LED Vision care amplifică caracterul high-tech al vehiculului și oferă o vizibilitate maximă. Noile faruri spate distinctive cu LED completează semnătura luminoasă din față, terminându-se într-o formă de săgeată în fața ușilor spate, ceea ce amplifică și mai mult dinamismul siluetei. Bara de protecție spate, găzduiește plăcuța de înmatriculare amplasată central. Inserțiile negru lucios adaugă o notă de eleganță, în timp ce prizele de aer exterioare distinctive amintesc de robustețea modelului C5 Aircross. Roțile de mari dimensiuni cu diametru de 690 mm, asociate cu consola față scurtă, conferă noului model o postură înălțată, care rezultă într-o poziție de condus mai înaltă. Habitaclul găzduiește până la 16 spații de depozitare inteligente, închise sau deschise, care oferă un volum total de 39 de litri, concepute pentru o utilizare de zi cu zi practică. Volumul portbagajușui este de 510 litri.

INFOTAINMENT

Foto: Citroën

Noile modele C4 X și ë-C4 X electric beneficiază de noua interfață de infotainment, MyCitroën Drive Plus, care oferă clienților un pachet complet dedicat conectivității și serviciilor conectate. Această interfață nouă utilizează un ecran HD de 10-inch, în totalitate personalizabil, grație unui sistem de ‘widget-uri’, care oferă acces la aplicațiile compatibile și conținutul smartphone-ului, direct pe ecranul tactil al vehiculului. Sistemul dispune de recunoaștere vocală în limbaj natural, eficientă și simplu de utilizat, un asistent personal care înțelege ce îi spui, răspunde la întrebări și execută comenzi. Cu Advanced Profile Management sistemul poate stoca până la 8 profiluri, fiecare profil putând fi asociat cu până la 2 smartphone-uri, pe care le identifică wireless la intrarea acestora în mașină. Sistemul include un serviciu de actualizare în timp real a hărților prin intermediul TomTom, pentru ca șoferii să beneficieze de cele mai noi informații. Acest serviciu este disponibil gratuit pe o perioadă de 3 ani.

Motorizare

Foto: Citroën

Motorizările disponibile (în funcție de piață) includ 3 motoare PureTech pe benzină și un diesel BlueHDi pentru C4 X

  • PureTech 100 Start & Stop Euro 6.4, cutie de viteze manuală cu 6 trepte
  • PureTech 130 Start & Stop Euro 6.4, cutie de viteze automată EAT8
  • PureTech 130 Euro 6.1, cutie de viteze automată EAT8 – numai pentru Orientul Mijlociu, Africa și pe piețele internaționale.

La caestea se adaugă motorizarea 100% electrică pentru ë-C4 X. Aceasta din urmă vine cu o propulsie electrică de 136 CP și o autonomie de până la 360 km (WLTP). În funcție de piață, sunt disponibile trei combinații de motorizări și transmisii PureTech cu 3 cilindri și injecție directă:

Noul Citroën C4 X va fi comercializat pe piețe selectate din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și pe piețele internaționale, dar vor fi produse exclusiv în Europa pentru toate piețele, la uzina grupului Stellantis din Villaverde (în apropiere de Madrid, Spania). Vânzările în România vor debuta în prima parte a anului 2023.

AMI MÉG ÉRDEKELHET