Salt de calitate: Dacia Sandero Stepway ECO-G

Treptat, Dacia își schimbă targetul: nu se axează doar pe preț, ci și pe ridicarea nivelului de calitate. Un exemplu bun este crossoverul compact Sandero Stepway cu propulsie bi-fuel (benzină + GPL).

Foto: Dacia

Nu doar considerente ecologice, ci şi materiale fac tot mai popular gazul petrolier lichefiat (GPL). Maşinile transformate pe GPL sunt echipate cu o unitate electronică de control pentru gaz, care la trecerea pe funcţionare pe GPL reorientează caracteristicile motorului pentru noul carburant. Cele mai multe vehicule de acest gen din România sunt rezultatul unor conversii ulterioare, dar și producătorii au recunoscut importanța pieței, așa că și în gama Dacia au apărut versiunile bi-fuel, bezină/GPL – ca Sandero Stepway ECO-G 100.

Foto: Dacia

Marele avantaj la Sandero Stepway ECO-G 100 este că exigențele speciale au fost luate în considerare la proiectare şi apoi în timpul producţiei – toate acestea fac în mod evident mai sigură și mai fiabilă mașina față de o conversie ulterioară. Totul este la locul lui la sistemul GPL al crossoverului compact de la Dacia: comutatorul dintre modul de funcționare pe gaz și pe benzină se află pe bord, iar autonomia, cantitatea și consumul de combustibil pot fi monitorizate pe computerul de bord. În plus, Dacia susține că rezervoarele de combustibil sunt de șase ori mai rezistente decât înainte.

Au trecut la un alt nivel

Foto: Dacia

Prezentată în urmă cu un an și jumătate, a treia generație Sandero și Sandero Stepway reprezintă un pas clar înainte față de predecesorii săi și o dovadă clară a strategiei schimbate a brandului Dacia. Mașinile mărcii, care anterior avea ca obiectiv cel mai bun preț posibil, costă acum mai mult, dar în schimb marca a făcut un salt și mai mare de calitate. Lungimea a crescut cu 3, iar lățimea cu peste 10 centimetri (garda la sol a versiunii crossover Stepway este crescută cu 20 cm), astfel încât oferă o experiență mai bună de condus și nu se înclină în viraje, iar pasagerii au la dispoziție spații suplimentare. În spiritul reînnoirii, Sandero oferă acum câteva accesorii în premieră – cum ar fi luminile de zi cu LED, iluminarea cu LED a plăcuței de înmatriculare spate, frâna de parcare electrică sau conexiune USB iluminată.

Foto: Dacia

Schimbarea calității se simte imediat și în interior – nu mai găsim doar elemente de plastic negre sau gri. Pe lângă inserțiile din piele și textile, a apărut și o gamă mai diversă de culori. Sistemul infotainment care recunoaște smartphone-urile este foarte performant, iar în cazul nivelului de echipare mai ridicat, numit Comfort (versiunea de bază este numită Essential), Sandero Stepway a primit și ecranul tactil de 8 inci. Din păcate, unul dintre punctele slabe ale Daciei nu s-a schimbat prea mult, în ciuda eforturilor mărcii. Deși noul Sandero include și șase airbag-uri, apel de urgență, monitorizare pentru unghiurile moarte și un sistem activ de frânare de urgență, la testele Euro NCAP a obținut doar două stele din cinci.

Mai departe, pentru mai puțin

Foto: Dacia

Datorită rezervorului pentru benzină de 50 de litri și celui de GPL de 40 de litri, cu conducere economică autonomia poate ajunge chiar și până la 1.200 km. Chiar și pe autostradă, care cu greu poate fi numită terenul favorit al crossover-ului compact, avem șansa de a parcurge până la o mie de kilometri fără oprire. Iar aceasta, ținând cont de pierderea de teren a motoarelor diesel și de rezervoarele de combustibil din ce în ce mai mici, nu este o performanță oarecare. Cu Sandero am măsurat un consum de aproximativ 7 litri/100 km în oraș, 8 litri în afara orașului (în regim combinat) și în jur de 9 litri pe autostradă. Adică sistemul GPL, inteligent integrat în mașină, merită un nou punct în plus. Dar să nu uităm nici dezavantajele – printre ele este faptul că locul roții de rezervă este ocupat de rezervorul pentru GPL. Pe de altă parte, în modul de funcționare pe GPL performanța motorului de 1 litru cu trei cilindri crește la 100 CP de la standardul de 90 CP, iar cuplul de 160 Nm transmis la roți de o cutie manuală în 6 trepte crește la 170 Nm. Motorul funcționează tot timpul lin și silențios, mai ales când este pe GPL.


În ansamblu, se poate spune că Dacia oferă tot mai mult (echipament mai bogat și finisaj mai exigent) și în cazul modelului Sandero Stepway bi-fuel, rămânând în același timp un brand accesibil.

SOLUȚII INTELIGENTE

Foto: Dacia

NAVIGAŢIE... ALTFEL

La echipamentul Essential trebuie sărenunţăm la ecranul tactil și, cu ajutorulunui suport pliabil, să folosim în schimbtelefonul mobil pentru navigare.

BARE DE ACOPERIȘ

Cu câteva mișcări barele de acoperișmodulare pot fi poziţionate transversal –o soluţie ingenioasă care aduce un plusși designului exterior.

CAMERĂ VIDEO MARȘARIER

Pe lângă senzori de parcare faţă și spate,mașina poate fi comandată chiarși cu cameră video marșarier.

​DACIA SANDERO STEPWAY ECO-G 100 COMFORT

Foto: Dacia

  • MOTORIZARE: bi-fuel, Benzină/GPL, 3 cilindri, 1,0 litri
  • PUTERE MAXIMĂ: 100 CP
  • CUPLU MAXIM: 170 Nm
  • TRANSMISIE: manuală, 6 trepte
  • VITEZĂ MAXIMĂ: 177 km/h
  • DIMENSIUNI (L/L/Î): 4.099/1.848/1.587 mm
  • PORTBAGAJ: 328/1.108 litri
  • PREŢ BAZĂ: 15.050 euro
AMI MÉG ÉRDEKELHET