7 gesturi care pot părea politicoase, dar care, de fapt, îi enervează pe angajații hotelurilor!

Angajații din hoteluri au dezvăluit obiceiurile pe care ar dori să le evităm în timpul sejurului.

Foto: Pixabay

Angajații nu vin la hotel pentru a se împrieteni, ci pentru a munci. Ei tratează toți oaspeții cu amabilitate și considerație, dar există unele obiceiuri și comportamente care nu le plac deloc sau pe care le consideră gesturi neprietenoase și nepoliticoase. Citește mai departe pentru a afla ce îi deranjează pe cei care lucrează în domeniul ospitalității!

CUM SĂ CERI AJUTOR

Chiar dacă menajera sau femeia de serviciu se află în apropiere, s-ar putea să nu fie în măsură să ne satisfacă toate solicitările sau să ne răspundă la întrebări. Dacă ceva nu funcționează în cameră, dacă nu știi cum se reglează aerul condiționat sau dacă dușul sau toaleta sunt blocate, să nu deranjezi cel mai apropiat membru al personalului cu o cerere, ci să suni la recepție pentru a cere ajutor. Astfel va veni un profesionist să rezolve problema.

NU ÎL REȚII PE RECEPȚIONER!

Foto: Shutterstock

Poate părea că recepționerii nu au prea multe de făcut atunci când nu există, să zicem, nici un check-in... Dar ei sunt mereu la datorie, rezolvând probleme sau administrând, coordonând, repartizând munca celorlalți angajați ai hotelului. Oricât de drăguță ar fi recepționera, să nu vorbim inutil cu ea. Normal, ea nu ne va alunga, dar poate că are o mie de lucruri de făcut și nu prea are timp.

UN MIC „PLUS”

Putem pune în dificultate serioasă personalul hotelului dacă le cerem să facă un serviciu suplimentar, chiar dacă le oferim bani în schimb. Uneori, oaspeții hotelului le pot cere recepționerilor sau portarilor să le facă favoruri mici sau mari, pentru un bacșiș suplimentar: să le cumpere medicamente sau un cadou. Însă personalul hotelului nu are voie să părăsească hotelul în timpul turei. Dacă hotelul are un serviciu de valet, folosiți-l în schimb pe acesta, angajații vor fi mai mult decât fericiți să vă ajute.

FACTURAREA

Să-ți verifici întotdeauna factura finală atunci când plătești! Recepționerul nu se va supăra dacă vă verificați toate cheltuielile pentru ultima dată înainte de a pleca, pentru că este mult mai neplăcut să trebuiască să corectați totul ulterior dacă îți dai seama acasă că ai plătit mai mult sau mai puțin decât ar fi trebuit, sau dacă contabilii hotelului observă greșeala atunci când fac decontul. Să procedezi la fel și în cazul sejurilor all inclusive, deoarece nu totul este inclus, însă mulți oameni nu citesc termenii și condițiile în momentul rezervării.

FĂRĂ SUBIECTE PERSONALE

Foto: Shutterstock

Dacă vrei să fii prietenos, să porți cu personalul doar o conversație superficială despre vreme, atracțiile orașului, mâncăruri și băuturi, dar nu-i întreba niciodată unde locuiesc sau dacă au familie – este nepoliticos să îi întrebăm despre viața lor privată.

CUM SĂ LĂSĂM UN BACȘIȘ

Dacă dorești să îi mulțumești menajerei pentru munca depusă, să lași banii într-un loc vizibil. Mulți oameni folosesc trucul de a ascunde bacșișul sub un covor sau o pernă pentru a se asigura că femeia de serviciu își face treaba, deoarece dacă ridică covorul, cu siguranță va curăța sub el... În cazul în care un angajat al unui hotel găsește un bacșiș într-un loc care nu este clar și evident, acesta este obligat să îl predea superiorului său ca fiind bani găsiți și abandonați. Puneți banii pe masă, pe tejghea, pe noptieră, cu un bilet de mulțumire, astfel încât femeia de serviciu să îi găsească și să știe că îi lăsați pentru ea.

CĂRUCIORUL DE CURĂȚENIE

Să nu iei din căruciorul de curățenie lucrurile esențiale, articolele de toaletă, prosoapele curate. Acest lucru nu o va ajuta pe menajeră și îi va crea doar probleme, deoarece are în inventar fiecare obiect. În schimb, să suni la recepție dacă ai nevoie de un accesoriu suplimentar sau pentru a reumple minibar-ul, iar ei vor compensa articolele lipsă.

AMI MÉG ÉRDEKELHET