Inteligența artificială, de ajutor și în hoteluri

TUI Blue, un lanț hotelier prezent în 20 de țări, s-a angajat într-un experiment inedit: utilizarea inteligenței artificiale pentru a studia și a diminua risipa de alimente.

Foto: Shutterstock

În spiritul principiului "zero deșeuri", tot mai multe hoteluri, restaurante și companii aeriene intenționează să nu arunce la gunoi resturile de mâncare. Desigur, nu este ușor pentru bucătării și companiile de catering să prevadă câte porții de alimente vor fi consumate în ziua respectivă. La un celebru lanț hotelier, un sistem inteligent cu camere de luat vederi analizează în bucătării deșeurile alimentare aruncate în coșurile de gunoi, iar rezultatele sunt folosite pentru a crea un meniu mai sustenabil, chiar și prin reducerea porțiilor.

Majoritatea hotelurilor oferă dimineața un bufet bogat, cu tot felul de alimente proaspete, dar o mare parte dintre acestea sunt perisabile: fructe feliate, legume, brânză, șuncă, produse de patiserie sau preparate din ouă... Atât la prânz, cât și la cină, ospătarii servesc farfurii pline, astfel că o parte din mâncare ajunge în coșul de gunoi al bucătăriei.

Foto: Shutterstock

TUI Blue operează în jur de 100 de hoteluri din întreaga lume, iar pe viitor, bucătăria fiecărei unități va fi dotată cu camere care vor avea încorporată o inteligență artificială pentru a număra porțiile aruncate și compoziția resturilor. Pe baza rezultatelor analizate, bucătarului și conducerii hotelului le va fi mai ușor să conceapă meniuri care să aibă mai mult succes la oaspeți și să prevadă mai bine mărimea porțiilor. TUI Blue va testa mai întâi sistemul de camere bazat pe inteligență artificială la hotelul TUI Blue Meltemi din Santorini, cu 104 camere, înainte de a trece la hoteluri din Turcia.


AMI MÉG ÉRDEKELHET