Lounge (și) pe teren accidentat – test Land Rover Defender

O excursie aproape oriunde în condiţii de lux, cu întreaga familie sau cu mulţi prieteni – asta oferă cel mai nou și cel mai mare Land Rover Defender.

Land Rover Defender 130

O legendă în lumea off-road, Land Rover Defender a fost complet reproiectat în urmă cu patru ani, iar versiunilor 90 și 110 li s-a alăturat recent modelul Defender 130. Deși are un ampatament de 3.022 mm, identic cu cel al modelului 110, este cu 34 cm mai lung decât acesta, permiţând mașinii să găzduiască un al treilea rând de scaune pentru trei pasageri. Și aceștia vor fi trataţi regește: scaunele lor sunt, de asemenea, încălzite și primesc un pavilion panoramic individual.

Confortul uimitor este, bineînţeles, o caracteristică generală pentru tot habitaclul, iar Defender 130 dispune de un echipament standard mai ridicat faţă de celelalte două versiuni – de exemplu, sistemul de infotainment Pivi Pro, inclus în preţul de bază, vă permite să navigaţi oriunde în lume fără semnal de telefonie mobilă. Designul interior îmbină o senzaţie de înaltă tehnologie cu elemente de lux și cu un aspect robust, de off-road – designul bordului, cu ecran tactil de 11,4 inci integrat, fiind un exemplu perfect în acest sens. Volumul de bază al portbagajului este de 389 de litri cu toate cele opt locuri ocupate, dar cu scaunele rabatate treptat, spaţiul util poate crește la aproape 2,3 metri cubi. În plus, la fel ca în cazul modelelor anterioare Land Rover cu ampatament lung, Defender 130 are o configurare treptată a banchetelor, ceea ce asigură o vizibilitate excelentă pentru fiecare pasager.

Desigur, șoferul este cel care beneficiază cel mai mult de faptul că, în ciuda dimensiunilor mari, SUV-ul de lux oferă o vizibilitate bună și poate fi manevrat destul de ușor, chiar și pe drumurile forestiere înguste. În off-road, Defender 130 se comportă la fel ca versiunea 110, ampatamentul similar conferindu-i versiunii mai lungi aceeași agilitate. Graţie transmisiei automate cu rapoarte scurte, suspensiei pneumatice reglabile pe înălţime (dotare standard) și tehnologiei offroad Terrain Response, mașina depășește cu încredere gropile adânci și bălţile. De asemenea, vehiculul trece ușor prin pante noroioase și abrupte – șoferul trebuie doar să țină o mână fermă pe volan și să apese corect accelerația.
Dar ce se întâmplă când revenim pe asfalt?

Suspensia pneumatică bine reglată își face treaba și pe această suprafaţă, menţinând perfect sub control greutatea considerabilă a lui Defender 130. Masa proprie ridicată nu este un obstacol în calea condusului dinamic, datorită motorului diesel D300 Ingenium cu tehnologie mild-hybrid rafinat, care dezvoltă 300 CP și cuplu maxim de 650 Nm. Cu alte cuvinte, Land Rover Defender 130 este, la propriu, o mașină de teren de lux, care oferă maximum din ambele calităţi, sporind și mai mult versatilitatea acestui model legendar.

3 DOTĂRI UTILE


  • CAMERELE PERIMETRALE 3D – Perspectivele 3D noi ale exteriorului și imaginea 360° de sus ușurează considerabil manevrele.
  • CLEARSIGHT – Imaginile video continue din oglinda retrovizoare interioară asigură o vizibilitate perfectă în spate, indiferent dacă bancheta este ocupată sau dacă se află obiecte în portbagaj.
  • SISTEM AUDIO MERIDIAN – Subwooferul cu 2 canale și cele 14 difuzoare asigură un sunet foarte clar, curat și fără distorsiuni.
LAND ROVER DEFENDER 130 X-DYNAMIC HSE
  • MOTORIZARE: 3,0 litri, turbo-diesel
  • PUTERE MAXIMĂ: 300 CP
  • DIMENSIUNI (L/L/Î): 5.358/2.008/1.970 mm
  • VOLUM PORTBAGAJ: 398/2.291 litri
  • PREŢ DE BAZĂ: 106.684 euro
AMI MÉG ÉRDEKELHET