Mașinile fără șofer de utilizare zilnică sunt foarte aproape de realitate

Germania testează primele vehicule autonome în transportul public local.


Operatorul feroviar german Deutsche Bahn şi organismul responsabil pentru serviciile feroviare regionale din vestul ţării au anunţat lansarea primului proiect-pilot din Germania, dedicat unui serviciu de transport la cerere, cu vehicule autonome, inclus în transportul public local.

Un proiect de pionierat pentru transportul public local din Europa pornește la drum: în Darmstadt și în districtul Offenbach este lansat primul vehicul care se deplasează la "nivelul 4" de automatizare în condiții normale de trafic rutier. Nivelul 4 înseamnă că unvehicul se deplasează autonom într-o zonă definită, adică efectiv fără șofer. În timpul testelor, la bord se află întotdeauna un șofer de siguranță, dar, pentru prima dată, decizia privind toate manevrele de conducere aparține vehiculului.

Testele fac parte dintr-un proiect numit KIRA, un acronim format din iniţiale cuvintelor germane care înseamnă operare regulată bazată pe inteligenţă artificială (AI) a serviciilor autonome de transport la cerere. Datorită tehnologiei utilizate în cadrul proiectului KIRA, cele 6 vehicule ar urma să se deplaseze în traficul rutier la viteză normală. Compania feroviară speră că acest serviciu va face transportul public local mai atractiv şi mai flexibil.

Pasagerii nu pot călători încă cu naveta KIRA, dar cei interesați pot solicita să devină utilizatori test la o dată ulterioară și apoi să rezerve navetele prin intermediul unei aplicații dedicate. Navetele autonome ar trebui să contribuie la mobilitatea generală, în special în zonele rurale, şi să conecteze diferite modalităţi de transport. Proiectul este susţinut de Ministerul Transporturilor din Germania cu 2,2 milioane de euro, şi de landul Hessa. Testul a fost autorizat de Autoritatea Federală pentru Transporturi din Germania.

AMI MÉG ÉRDEKELHET