Mini clasic cu propulsie electrică

Mini a pornit un program de conversie a modelelor clasice în modele elecitrce realizat la uzina Oxford după un proiect pilot realizat în 2018.

Foto: BMW Group

Dacă Alec Issigonis ar putea proiecta din nou Mini clasic în prezent, emblematicul automobil de clasă mică ar avea un motor electric. La urma urmei, originalul lansat în 1959 a fost creat în timpul unei crize a petrolului şi era bazat pe ideea de a economisi combustibil şi de a transporta patru ocupanţi şi bagajele lor într-o amprentă cât mai mică. Proiectul MINI Recharged este o oportunitate de a continua să spunem povestea Mini clasică în secolul XXI, într-un mod sustenabil.

Foto: BMW Group

Conversia modelelor Mini clasice la un sistem de propulsie electric combină valorile tradiţionale cu tehnologia de avangardă. Ideea a luat naştere chiar înainte ca producătorul britanic premium să ofere un automobil electric prin MINI Cooper SE. Un model unicat, un Mini Electric clasic a fost construit în 2018 şi a fost prezentat la Salonul Auto de la New York. Reacţiile au fost pozitive în număr atât de mare încât o echipă dedicată de la uzina MINI din Oxford s-a pus pe treabă şi a dezvoltat planul de a pune la dispoziţie o ofertă corespunzătoare clienţilor care deţin un Mini clasic.

Foto: BMW Group

Astfel motorul original, pe benzină, al lui Mini clasic este înlocuit cu o propulsie electrică modernă. În timpul conversiei, ca parte a proiectului MINI Recharged, automobilul este supusă numai unor modificări reversibile. Conservarea atentă a patrimoniului istoric este o parte importantă a conceptului. Acest lucru face posibilă readucerea Mini clasic la starea iniţială la o dată ulterioară. În timpul conversiei, motorul original al fiecărui automobil este marcat şi stocat astfel încât să poată fi reutilizat în cazul unei viitoare modernizări a modelului Mini clasic.

Proiectul MINI Recharged înseamnă că durata de viaţă a unui automobil poate fi prelungită într-un mod sustenabil. Un Mini clasic poate primi acum o nouă viaţă, însoţindu-şi proprietarul în viitor, păstrând în acelaşi timp patrimoniul foarte apreciat.

Propulsia este reprezentară de un motor electric modern, care generează o putere continuă de până la 90 kW (122 CP) şi accelerează Mini clasic electrificat de la 0 la 100 km/h în aproximativ 9,0 secunde. Energia este furnizată de o baterie de înaltă tensiune, care poate fi încărcată cu o putere de până la 6,6 kW şi permite o autonomie estimată de aproximativ 160 de kilometri. În plus, fiecare Mini clasic electrificat de la MINI Recharged primeşte grupul de instrumente central caracteristic, familiar încă din vremurile versiunii clasice, care acum afişează temperatura transmisiei, treapta de viteză selectată, autonomia şi viteza.

Fanii MINI Recharged câştigă o experienţă de condus cu totul nouă; un sistem de propulsie silenţios, cu acceleraţie instantanee şi capacitatea de a intra în zonele de condus electrice sau cu emisii reduse ale multor oraşe mari, altfel inaccesibile cu un motor termic. De exemplu, Mini clasic electric poate circula pe Oxford Street sau Piccadilly Circus din Londra şi poate face parte din nou din peisajul urban, fără ca şoferul să fie nevoit să plătească în prealabil o taxă de mediu (Congestion Charge londoneză).

Reciclarea la comandă a modelului Mini clasic se realizează exclusiv în Regatul Unit. Fiecare automobil convertit primeşte un număr individual, ceea ce îl face unic.

AMI MÉG ÉRDEKELHET