Noul Dacia Duster, pregătit pentru incursiunile outdoor

Lansat în 2010, reînnoit pentru prima oară în 2017, Dacia Duster s-a impus prin modul atipic de abordare a segmentului SUV.

Foto: Dacia

Dacia Duster este o adevărată poveste de succes. În 13 ani de carieră, modelul a fost recompensat cu peste 40 de premii și a fost produs în peste 2,2 milioane de exemplare. În 2022, Duster a fost cel mai vândut SUV din Europa către clienții persoane fizice. Producătorul român acum a lansat a treia generație a SUV-ului compact.

Design

Foto: Dacia

Noul Dacia Duster își păstrează toate calitățile estetice care au contribuit la succesul generațiilor precedente, în special aspectul său robust, dar le aduce la un nivel superior, adoptând noua identitate vizuală a mărcii. Simplitatea formelor și a volumelor se reflectă în fiecare detaliu al designului, de la partea frontală verticală, la pasajele proeminente ale roților, la hayonul amplu și la suprafețele vitrate laterale demarcate de linii clare, de la portiera față până la geamul de custodă.

Protecțiile laterale și cele ale pasajelor roților, piesele de aspect, triunghiurile barei față, elementele de protecție față și spate și scutul barei din spate sunt realizate dintr-un material nou, Starkle, conceput de inginerii Dacia și de compania chimică LyondellBasell.

​Interior

Foto: Dacia

Dezvăluit pe concept-car-ul Manifesto, acesta conține până la 20 % material provenit din reciclare. Noul Duster dispune de un ecran central de 10,1” situat în câmpul vizual și orientat cu 10° spre șofer. Maneta de acționare a cutiei de viteze automate este de asemenea foarte ușor de manevrat, la fel ca volanul, a cărui calotă este ușor aplatizată atât în partea superioară, cât și în cea inferioară. Mașina inaugurează un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, și care permite afișarea informațiilor pe care șoferul le consideră cele mai utile.

Off-road

Foto: Dacia

Pentru a veni în întâmpinarea pasionaților de activități în aer liber, noul Duster oferă calități off-road unice pe piața modelelor 4x4 « non expert » (vehicule 4x4 care nu sunt echipate cu transmisii cu rapoarte scurte). Modelul dispune de gardă la sol adaptată pentru off-road (217 mm în cazul versiunii 4x4, cea mai ridicată de pe piață), respectiv unghiuri de atac și de degajare mai adecvate pentru trecerea obstacolelor, de până la 31° în față și 36° în spate, pentru versiunile 4x4. Transmisia 4x4 Terrain Control oferă 5 moduri de conducere: AUTO, SNOW, MUD/SAND, OFF-ROAD și ECO.

Accesorii

Foto: Dacia

De asemenea, accesoriile InNature prevăzute încă din faza de proiectare a vehiculului. La fel ca Jogger, și noul Duster poate fi echipat cu Pack Sleep, un accesoriu util pentru voiaj, care cuprinde 3 funcții: un pat pentru două persoane (1,90 metri lungime și până la 1,30 metri lățime) care poate fi instalat în mai puțin de două minute, un suport cu rol de măsuță, și un spațiu de depozitare. Noul portbagaj de pavilion este partener ideal al activităților outdoor, care permite transportarea unei încărcături de până la 80 kg. Se fixează pe barele de pavilion modulabile în poziție transversală sau pe barele de pavilion transversale disponibile ca accesoriu post-vânzare.

Foto: Dacia

Noul Duster este echipat în serie cu 4 puncte de fixare (pe versiunea de bază) sau cu 6 puncte de fixare YouClip (pentru celelalte versiuni), un sistem simplu și ingenios care permite fixarea a numeroase accesorii în zone cheie din habitaclu. Acestea vin montate din uzină (unul pe planșa de bord, unul în partea laterală a consolei, accesibil de către pasagerul din față, unul în spatele consolei centrale, două în portbagaj pe ambele laturi, și unul pe fața interioară a hayonului). Alte două puncte de fixare pot fi amplasate în spatele tetierelor scaunelor din față.

​Motorizări

Foto: Dacia

Adoptată deja de Dacia la începutul anului 2023 pe modelul Jogger, motorizarea HYBRID 140 este de acum disponibilă pe noul Duster. Aceasta vine alcătuită dintr-un motor cu 4 cilindri de 1,6 l pe benzină, de 94 CP, din două motoare electrice (un motor de 49 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată. Motorizarea TCe 130 combină un motor pe benzină cu 3 cilindri, de 1,2 litri cu un sistem mild hybrid de 48V.

Dacia, lider necontestat al pieței GPL în Europa, este singurul constructor care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Noul Duster beneficiază de această tehnologie dovedită, instalată din fabrică.

AMI MÉG ÉRDEKELHET