Mașină electrică la vârful gamei Audi

Compania germană a prezentat noul model Q8 e-tron în versiune SUV și crossover.

Foto: Audi
Audi a urcat în premieră pe scena mobilității electrice în anul 2018 cu Audi e-tron, modelul ce a dat startul în viitorul electric al producătorului premium de automobile – noul Audi Q8 e-tron și Q8 Sportback e-tron construiește acum pe fundația succesului acestui automobil avangardist electric.

Foto: Audi

SUV-ul și crossover-ul electric Audi Q8 e-tron și Q8 Sportback e-tron de la vârful gamei Audi impresionează cu sistemul de propulsie optimizat, caracteristici aerodinamice mai bune, performanțe crescute la încărcarea electrică și o capacitate mărită a bateriei, la care se adaugă autonomia crescută la până la 582 kilometri (conform WLTP) pentru versiunea SUV și la 600 de kilometri (conform WLTP) pentru varianta Sportback.

De la lansarea pe piață în urmă cu circa 4 ani a mașinii electrice Audi e-tron, marca a înregistrat vânzări de 150.000 de unități, urmând un traseu electric. Astfel, portofoliul Audi de automobile electrice se ridică acum la 8 modele, iar până în 2026, cifra va crește la peste 20. Din același an, Audi va lansa pe piața internațională exclusiv automobile 100% electrice.

Foto: Audi

Audi Q8 e-tron și Q8 Sportback e-tron pot fi identificate încă de la prima privire ca fiind modele electrice, datorită noilor trăsături de design vizibile atât în față, cât și în spate.

Acestea duc sistematic mai departe limbajul de design al modelelor electrice Audi.

În calitate de SUV electric prestigios al gamei Audi, Q8 e-tron introduce noua identitate vizuală Audi pentru exterior, cu designul bidimensional al celor patru inele. Având o lungime exterioară totală de 4.915 metri, lățimea de 1.937 metri și înălțimea de 1.619 metri la versiunea Sportback și 1.633 la SUV, Q8 e-tron oferă niveluri maxime de spațiu și confort. Ampatamentul de 2.928 metri asigură și pentru ocupanții locurilor din spate un spațiu generos la picioare. Volumul portbagajului este, de asemenea, mare – de 569 litri la SUV și 528 litri la Sportback. La portbagajul clasic din spate se adaugă și portbagajul frontal, unde încap încă 62 de litri de bagaje.

Foto: Audi

Pentru ambele versiuni de caroserie, clienții pot alege una dintre cele trei variante de motorizare disponibile. Echipate cu câte două motoare, modelele de bază Audi Q8 50 e-tron și respectiv Q8 50 Sportback e-tron generează 335 CP (250 kW) în modul Boost și un cuplu de 664 Nm. Autonomia lor se ridică la 491 km (SUV) și respectiv 505 km (Sportback), conform standardului de măsurare WLTP. Echipate, de asemenea, cu câte două motoare, modelele de bază Audi Q8 55 e-tron și Q8 55 Sportback e-tron au o putere de 402 CP (300 kW) în modul Boost și cuplul de 664 Nm. SUV-ul oferă o autonomie de până la 582 km și Sportback-ul de până la 600 km, conform WLTP. Viteza maximă a celor patru modele este limitată la 200 km/h.

Foto: Audi

În vârful gamei se situează Audi SQ8 e-tron și SQ8 Sportback e-tron, echipate fiecare cu câte 3 motoare. Puterea lor se ridică în modul Boost la 496 CP (370 kW), în timp ce cuplul este de 973 Nm. Autonomia modelelor S ajunge până la 494 km pentru SUV și până la 513 km pentru Sportback, iar viteza lor maximă este limitată la 210 km/h.

Noul model include în dotarea standard și suspensia pneumatică cu sistemul de control al amortizării. Astfel, înălțimea automobilului poate fi variată în total cu 76 mm, iar în funcție de traseu, mașina abordează virajele cu o agilitate mult mai accentuată, datorită direcției progresive îmbunătățite.

Foto: Audi

Audi Q8 e-tron oferă circa 40 de sisteme de asistență pentru șofer. Cei până la cinci senzori radar, cele până la cinci camere video și 12 senzori cu ultrasunete furnizează informații cu privire la mediul din jurul automobilului. Informațiile sunt apoi analizate de unitatea de comandă centrală a sistemelor de asistență a șoferului. O funcție nouă este Remote Park Assist Plus, ce va intra în gama de dotări începând din 2023. Cu ajutorul acestei funcții, Audi Q8 e-tron poate accesa chiar și cele mai mici locuri de parcare.

Clienții pot controla manevrele de parcare de pe smartphone-urile lor, prin intermediul aplicației myAudi.

Când mașina ajunge în poziția finală pe locul de parcare, își va opri automat motoarele, va activa automat frâna de parcare și va încuia ușile. Pentru a ieși de pe locul de parcare, motoarele pot fi pornite din aplicația myAudi și apoi automobilul va executa automat manevrele de ieșire, până când ocupanții pot urca în manieră confortabilă la bord.

Foto: Audi

Q8 e-tron poate fi dotat opțional cu faruri Matrix LED digitale.

La deplasarea pe autostradă, luminile de orientare marchează poziția automobilului pe banda de rulare și ajută șoferul să păstreze traiectoria pe centrul benzii pe porțiunile înguste. Sunt disponibile și alte trei dotări speciale: funcția ce furnizează informații optimizate din trafic, luminile pentru banda de rulare cu indicator de direcție și luminile de orientare pentru șosele.

AMI MÉG ÉRDEKELHET