BMW a introdus propulsia electrică și în segmentul break-urilor de categoria superioară

A şasea generaţie BMW Seria 5 Touring aduce în premieră o combinaţie unică de motorizări electrice, diesel, benzină şi plug-in hybrid.

Foto: BMW

Gama BMW Seria 5 se lărgește, deoarece producătorul german a introdus noua variantă Touring. Aceasta calcă pe urmele sedanului redesenat și își propune să fie o alternativă atrăgătoare la crossovere. Pregătit să fie lansat în luna mai a acestui an, break-ul nu se îndepărtează prea mult de varianta sedan având linii ascuțite și suprafețe cizelate.

Foto: BMW

Proporţiile alungite, dinamice, şi suprafeţele proiectate generos caracterizează exteriorul noului BMW Seria 5 Touring.

În comparaţie cu predecesorul său, noul model este mai lung cu 97 de milimetri (5.060 mm), mai lat cu 32 de milimetri (1.900 mm) şi mai înalt cu 17 milimetri (1.515 mm), având cel mai lung ampatament din clasa lui, crescând cu 20 de milimetri până la 2.995 mm. Partea frontală distinctivă prezintă o interpretare modernă a farurilor duble emblematice şi a grilei BMW. Două elemente LED aproape verticale servesc drept semnalizatoare, respectiv lumini de zi. Grila BMW dispune opţional de conturul iluminat BMW Iconic Glow. Pasajele puternic sculptate ale roţilor spate, împreună cu luneta plată, subliniază statura lată a automobilului. O bară cromată în formă L împarte stopurile LED, care se extind mult pe lateralele automobilului.

Foto: BMW

În habitaclu monitorul de informaţii de 12,3 inchi (31,24 cm) şi displayul central cu o diagonală a ecranului de 14,9 inchi (37,85 cm) formează o reţea de afişaje complet digitală. Sistemul de afişare şi operare BMW iDrive îmbunătăţit, bazat pe sistemul de operare BMW 8.5, oferă un ecran de pornire reproiectat şi funcţia de acces rapid „QuickSelect”. Combinaţia dintre ecranul central curbat BMW şi Asistentul Personal Inteligent BMW este concepută în mod constant pentru operarea tactilă şi prin limbaj natural. BMW Live Cockpit Plus standard include sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud. Opţiunea BMW Live Cockpit Professional include BMW Head-Up Display şi o vizualizare sporită pe displayul central sau pe panoul de instrumente.

Foto: BMW

O deschidere mai largă a portbagajului, combinată cu un prag coborât, facilitează depozitarea bagajelor mari.

Indiferent de tehnologia lor de propulsie, toate variantele noului BMW Seria 5 Touring au un volum al portbagajului care poate fi extins de la 570 până la 1.700 de litri. Pe lângă acţionarea automată a hayonului, deblocarea de la distanţă a spătarului banchetei în raport 40:20:40 din portbagaj este o altă facilitate standard. Compartimentele de depozitare de sub podeaua portbagajului oferă spaţiu pentru plasa de partiţionare a portbagajului, capacul portbagajului şi cablul de încărcare pentru modelele electrice şi plug-in hybrid.

Foto: BMW

Noul BMW i5 Touring este primul break premium electric de categorie superioară și va fi disponibil de la început în două versiuni. În cazul BMW i5 M60 xDrive Touring, două unităţi de propulsie compacte pe punţile faţă şi spate formează împreună o tracţiune integrală electrică cu până la 601 CP. Cu M Launch Control sau M Sport Boost activate, cuplul sistemului este crescut la 820 Nm, iar modelul de top accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 230 km/h. Motorul electric al BMW i5 eDrive40 Touring este situat pe puntea spate şi generează o putere maximă de 340 CP şi un cuplu maxim de până la 430 Nm cu funcţia Sport Boost sau Launch Control. Mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde. La ambele modele, bateria de înaltă tensiune integrată compact în podea are o capacite netă de 81,2 kWh. Autonomia determinată în procedura de testare WLTP este de la 445 până la 506 km pentru BMW i5 M60 xDrive Touring şi de la 483 până la 560 de km pentru BMW i5 eDrive40 Touring.

Foto: BMW

Motorul diesel de 197 CP şi 400 Nm al BMW 520d Touring vine combinată cu tehnologia mild-hybrid 48V şi o transmisie Steptronic cu opt trepte. Portofoliul de sisteme de propulsie va fi completat în vara anului 2024 cu un motor diesel cu şase cilindri în linie.

Totodată, vor urma două variante de model cu cea mai recentă generaţie de propulsie plug-in hybrid.

Punctul de atracţie al gamei de sisteme de condus este Driving Assistant Professional, care include asistentul de control al direcţiei şi al benzii şi controlul distanţei cu funcţie Stop & Go. În SUA, Canada şi Germania este disponibil Highway Assistant, care scuteşte conducătorul de sarcinile de direcţie pe autostrăzi cu benzi direcţionale separate structural. La viteze de până la 130 km/h este posibil să luaţi mâinile de pe volan şi să le poziţionaţi confortabil, atâta timp cât urmăriţi îndeaproape traficul. De asemenea, sistemul include asistentul unic de schimbare activă a benzii, cu activare prin privire în oglinda retrovizoare (funcţie disponibilă momentan într-un număr limitat de pieţe).

AMI MÉG ÉRDEKELHET