Renault 5 E-Tech: emblema pop a revenit cu propulsie electrică

Renault a dezvăluit, la Salonul Auto Internaţional de la Geneva, mult aşteptatul model electric R5, inspirat direct de cel mai vândut vehicul al său în 1972.

Foto: Renault

Noul hatchback electric de la producătorul francez, promis în 2021 ca parte a planului de redresare a Renault, copiază elemente de design de la R5 şi Super 5 – stopurile verticale şi culorile luminoase. În perioada 1972-1996, au fost vândute peste nouă milioane de maşini R5 şi Super 5. Dotat cu tehnologie electrică și digitală și fabricat în întregime în Franța, noul model va avea și un preț competitiv, începând de la aproximativ 25.000 EUR.

Foto: Renault

Renault 5 a fost o mașină unică, renumită pentru designul său avangardist, versatilitate și consumul redus de combustibil. A înfruntat provocările vremurilor sale alături de milioane de familii: criza petrolieră, stilul de viață în schimbare sau apariția necesității unei a doua mașini. Culori de inspirație pop, faruri cu aspect îndrăzneț, stopuri verticale, aripi sculptate, plafon colorat, grilă de aerisire pe capotă și multe altele: noul Renault 5 E-Tech electric face multe aluzii din punct de vedere stil la predecesorul său. Este primul vehicul proiectat în întregime pe baza AmpR Small, noua platformă Ampere dedicată vehiculelor electrice din segmentul B. Acest lucru îl face să fie un vehicul unic, cu avantaje competitive reale, precum podea plată, ampatament lung (2,54 m), spațiu interior optimizat și capacitate portbagaj de 326 litri, centru de greutate coborât și greutate redusă (mai puțin de 1.500 kg).

Foto: Renault

Prima versiune, care va fi lansată în semestrul doi din 2024, va avea o autonomie de 400 km şi o baterie de 52 KWh. Aceasta va fi urmată "cât mai curând posibil" de o versiune mai puţin puternică - 40 KWh, cu o autonomie de 300 km. Este o mașină versatilă atât în oraș, cât și la drum lung, datorită încărcătorului AC de 11 kW, celui DC de 80 sau de 100 kW. Sub capotă, motorul electric este mai compact decât cele de pe Megane E-Tech electric și Scenic E-Tech electric, pe care se și bazează, și va fi disponibil în trei variante: de 148, 120 și 94 CP. O raritate în segmentul mașinilor electrice de oraș, vehiculul poate tracta chiar și o remorcă, având o capacitate de remorcare de 500 kg.

Foto: Renault

În interior Renault 5 E-Tech dispune de un ecran tactil multimedia mare de 10.1" cu o interfață luminoasă și fluidă. Designul grafic și sonor al secvenței de bun venit a fost dezvoltat în colaborare cu Institutul de muzică și sunet Ircam și cu Jean-Michel Jarre. Renumitul artist, compozitor și autor este un pionier al muzicii electronice și un pasionat de tehnologie. El a dezvoltat, de asemenea, diferitele semnale sonore de la bord, precum și VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), o alarmă externă emisă de mașină la viteze mai mici de 30 km/h, pentru a avertiza pietonii. Mașina dispune de cea mai nouă generație a sistemului OpenR Link cu Google încorporat, împreună cu peste 50 de aplicații și servicii practice, cum ar fi un planificator integrat pentru reîncărcările necesare pe parcursul călătoriei.

Foto: Renault

Noul model dispune de sisteme de asistență la conducere (ADAS) împrumutate din segmentul premium, inclusiv Sistemul de control adaptiv inteligent al vitezei de croazieră ce citește traseul, și Active Driver Assist, o tehnologie de pilotare automatizată de nivel 2. Acesta include, de asemenea, tehnologii inovatoare care facilitează intervenția echipelor de salvare în caz de accident (Fireman Access, Pyroswitch și QRescue). Noul sistem de frânare dinamică reduce la jumătate timpul de reacție în cazul frânării automate. În cele din urmă, Safety Coach sprijină șoferul în reducerea riscului de accidente.

AMI MÉG ÉRDEKELHET