Mașina pentru călătoriile lungi și sustenabile

Noul Volkswagen ID.7 Tourer este un break electric cu o autonomie de 685 km.

Foto: Volkswagen


Scepticii privind mașinile electrice consideră că aceste autovehicule ar fi potrivite pentru persoanele care parcurg doar câțiva kilometri zilnic pentru a merge la și de la serviciu, dar nu sunt potrivite pentru cei care călătoresc în interes de afaceri sau pentru familiile care doresc să se aventureze în călătorii mai lungi cu mașina. Iată un vehicul electric care contrazice această opinie. Este vorba despre ID.7 Tourer, o versiune break a sedanului ID.7 existent la Volkswagen, care promite tot spațiul util și autonomia de care ar putea avea nevoie un călător.

Foto: Volkswagen

Volkswagen extinde acum portofoliul ID.7 cu o versiune break: ID.7 Tourer. Noul model este unul dintre primele break-uri complet electrice din clasa medie superioară. Când este încărcat complet până la spătarele primului rând de scaune (încărcat până la nivelul acoperișului cu ajutorul plasei despărțitoare pentru bagaje), volumul de depozitare crește de la 1.586 la 1.714 litri în comparație cu berlină. Volumul maxim de încărcare cu cinci persoane la bord este de 605 litri atunci când este încărcat până la înălțimea spătarului banchetei din spate (spătarul banchetei din spate în poziție verticală de încărcare); această valoare corespunde unei creșteri de 73 de litri.

Foto: Volkswagen

Marea noutate, pe lângă volumul de încărcare suplimentar, este introducerea unui pachet de baterii mai performant. Modelul de bază vine cu bateria de 77 kWh pe care o găsim și în varianta sedan, însă noul ID.7 Tourer Pro dispune de deja de o unitate de 86 kWh pe care VW estimează că va fi suficient pentru a parcurge 685 km între două încărcări. VW nu a dezvăluit nicio cifră pentru break-ul cu bateria mai mică, dar actualul sedan ID.7 de 77 kWh oferă o autonomie de 616 km. Iar pentru ca timpii de încărcare să rămână în mare parte aceiași pentru ambele versiuni, bateria mai mare este capabilă să se încarce la 200 kW, în loc de 175 kW. Aceasta înseamnă că pentru o încărcare de 10-80% sunt necesare 28 de minute în cazul versiunii mai ieftine și 30 de minute în cazul variantei Pro. Indiferent de tipul de baterii, mașina vine echipată cu un singur motor electric de 286 CP care propulsează roțile din spate.

Foto: Volkswagen

În partea de față a habitaclului, nu diferă cu nimic de un sedan ID.7: găsim același bord digital și un ecran tactil mare de 15 inci, montat deasupra centrului planșei de bord. Ceea ce este nou constă în integrarea tehnologiei ChatGPT AI, pe care producătorul german a dezvăluit la expoziția CES din Las Vegas la începutul acestui an. Sedanul este, de asemenea, destinat să primească același pachet, care dispune de un asistent vocal IDA îmbunătățit, care poate opera mai multe funcții ale mașinii și poate căuta informații online, precum și un head-up display care afișează acum instrucțiuni de navigație de la Apple CarPlay și Android Auto.

AMI MÉG ÉRDEKELHET