O nouă experiență inedită – a fost lansat proiectul AR Immersive Oradea

Visit Oradea a creat un produs turistic nou cu scopul de a oferi o experiență imersivă în istoria Pieței Unirii din oraș.

Foto: Unsplash

Pe lângă diferite beneficii, ca cele din programul „Oradea cu drag”, orașul de pe malul Crișului Repede așteaptă vizitatorii cu noi experiențe. Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și din regiune (Visit Oradea) a lansat proiectul Immersive Oradea: noile tehnologii de tip realitate virtuală (VR) și realitate augmentată (AR) prezintă istoria celor mai importante clădiri din zona Pieței Unirii.

Foto: Pixabay

Vizitatorii pot descărca gratuit din Apple Store și Google Play aplicația Immersive Oradea, care îi va transporta în istoria celei mai reprezentative piețe din oraș. Prin imaginile de realitate „suprapusă” tehnologia prezintă, printre altele, cum au fost construite cele mai impresionate biserici și palate din piața centrală a orașului. Aplicația este disponibilă în trei limbi, română, maghiară și engleză.

Conținutul a fost realizat alături de istorici locali pentru a se asigura acuratețea informațiilor prezentate utilizatorilor aplicației.

Odată ajunși în Piața Unirii, vizitatorii pot scana codurile QR amplasate pe cele trei totemuri informative și vor putea descărca aplicația de realitate augmentată “Immersive Oradea”. După scanare, utilizatorii trebuie să îndrepte camera spre imaginea de pe totem și astfel să înceapă incursiunea prin imaginile de realitate „suprapusă”, care-i poartă prin secole de istorie, le arată ce clădiri obișnuiau să existe, de pildă, înainte de construcția emblematicului Palat Vulturul Negru sau cum era un târg ce avea loc în Piața Unirii.

AMI MÉG ÉRDEKELHET