Știai că McDonald's a încercat să se extindă în sectorul turismului? Iată rezultatul!

McPlanes, McTrains, McBoats – evident, toate proiectele se învârteau în jurul ideii fast-food, iar unele au fost chiar pretențioase.

Foto: Aldo Bidini/PlaneSpotters.net


Este foarte probabil că nu ai auzit niciodată de McPlanes, McTrains sau McBoats, dar faimosul restaurant fast-food a încercat o dată să se extindă în industria turismului. Cu toate acestea, spre deosebire de majoritatea încercărilor sale, aventurile de călătorie originale ale McDonald's nu au fost toate un succes, obligându-le pe toate să se închidă în cele din urmă.

​McBoat

Foto: Instagram

Totul a început în 1980. La 40 de ani de la lansarea lanțului de fast-food, McDonald's a decis să cucerească nu doar orașele și apele. Restaurantul plutitor, numit McBoat, a fost amplasat la bordul unui nave cu aburi de modă veche, pe malul râului Mississippi, în St Louis. Cu o capacitate de nu mai puțin de 134 de locuri în interior și 200 pe punțile în aer liber, McBoat a avut inițial un mare succes, dar vasul și-a închis în cele din urmă porțile în anul 2000. Fosta barjă de ciment se întindea pe o lungime de peste 56 de metri, iar reparațiile necesare pentru a menține restaurantul pe linia de plutire s-au dovedit a fi prea costisitoare.

McBarge

Foto: Instagram

O altă barcă a fost lansată pe apă în timpul Expoziției Mondiale din 1986 din Vancouver, Canada. Se spunea că ambarcațiunea Friendship 500, numită McBarge, era un exemplu de tehnologie și arhitectură a viitorului. Timp de șase luni, excentricul restaurant McDonald's s-a dovedit a fi un favorit al publicului. Cu toate acestea, menținerea restaurantului deschis după Expoziția Mondială s-a dovedit a fi din nou prea costisitoare, iar autorizațiile necesare pentru a face acest lucru au fost, de asemenea, prea greu de obținut.

McTrain

Foto: Instagram

Câțiva ani mai târziu, în 1993, McDonald's și-a unit forțele cu serviciul feroviar național al Germaniei pentru a dezvolta McTrain, un vagon restaurant specializat pe meniul gigantului american de fast-food. Mult mai mic decât precedentul proiect de călătorie, acesta nu permitea decât 27 de clienți așezați și încă o mână de oameni care au fost nevoiți să stea în picioare. Inițial, proiectul a reușit să atragă destul de mulți entuziaști, iar meniul era mult mai variat decât cel de la restaurantele McDonald's, incluzând mese cu patru feluri, cocktailuri cu creveți și băuturi alcoolice. Cu toate acestea, în cele din urmă a fost închis în 1995, deoarece cheltuielile erau prea mari și interesul publicului prea scăzut.

McPlane

Foto: Instagram

Ultimul proiect de călătorie de până acum al McDonald's datează din 1996.

În plin boom al călătoriilor cu avionul, compania de fast-food a decis să lanseze propriul McPlane, împreună cu compania elvețiană de charter aerian privat Crossair și cu firma de turism Hotelplan. Așa cum era de așteptat, aeronava a fost vopsită în întregime în roșu, cu un M mare auriu pe coadă și cu McDonald's scris pe lateral. Primul său itinerar? De la Basel, Elveția, la Heraklion, Grecia. Contrar așteptărilor, în meniul McPlane-ului nu se aflau cartofi prăjiți, deoarece riscul de incendiu era prea mare. În schimb, călătorilor li s-au oferit McNuggets și o varietate de burgeri, precum și sucuri și milkshake-uri. Potrivit presei americane, McPlane a fost în serviciu timp de puțin peste un an, chiar dacă sfârșitul său nu a fost niciodată comunicat oficial.

AMI MÉG ÉRDEKELHET