Câte săptămâni a durat cel mai lung zbor din lume? Un record neegalat de 66 de ani!

Cei doi piloți americani, Robert Timm și John Cook, probabil că nu știau că vor stabili un record istoric care nu va mai fi bătut nici în secolul XXI.


Deși nu este neobișnuit ca exploratorii să rămână în spațiu luni întregi, acest lucru este aproape imposibil în cazul călătoriilor cu avionul, care necesită realimentare. În mod surprinzător, recordul celui mai lung zbor nu este deținut de un avion modern, ci de un Cessna 172 care a decolat în 1958. Dar cum au reușit piloții să zboare timp de 64 de zile într-una?

Piloții Robert Timm și John Cook au petrecut în total 64 de zile, 22 de ore și 19 minute în aer deasupra orașului Las Vegas înainte de a ateriza pe 7 februarie 1959. În mai bine de două luni, ei au parcurs în total 240.000 de kilometri, ceea ce, după cum subliniază IFL Science, este echivalentul înconjurului de șase ori al Pământului. De atunci, nimeni nu a mai bătut recordul lor vechi de 65 de ani, deși o dronă AirBus Zephyr S alimentat cu energie solară a fost foarte aproape în 2022. Aeronava fără pilot a petrecut 64 de zile, 18 ore și 26 de minute în aer, dar în cele din urmă s-a prăbușit cu 4 ore înainte ca recordul să fie doborât.

Începuturile

Foto: Instagram

Povestea celui mai lung zbor din lume este atât incredibilă, pe cât de bizară.

Totul a început atunci când Hacienda Hotel and Casino s-a deschis în Las Vegas, Nevada, în 1956. Pentru a promova hotelul, proprietarii au investit într-o campanie publicitară uriașă: s-au gândit la o modalitate de a inscripționa numele hotelului pe partea laterală a unui avion și au stabilit obiectivul de a efectua cel mai lung zbor din lume cu acel avion.

Sarcina a fost încredințată unui pilot din al Doilea Război Mondial, Robert Timm, care se alăturase recent personalului cazinoului ca mecanic de aparate de joc. Aeronava aleasă a fost un avion mic Cessna 172. Bineînțeles, au fost aduse mai multe modificări la structura sa pentru a o face adecvată obiectivului - inclusiv adăugarea unui rezervor extern de combustibil de 360 de litri.

CITEȘTE ȘI ASTA! UN NOU RECORD DE ŞEDERE ÎN SPAŢIUL COSMIC

Foto: San Diego Air and Space Museum Archive / Flickr


"Dar cel mai important lucru a fost să rezolve problema realimentării. Până atunci, mulți au experimentat cu realimentarea aeriană, dar nimeni nu a găsit o modalitate de a realimenta un Cessna 172 în timpul zborului. Așa că au decis să adauge un rezervor suplimentar pe care să îl poată realimenta de la sol cu ajutorul unui camion", a declarat pentru CNN Janet Bednarek, profesor de istoria aviației la Universitatea din Dayton.

Bednarek a explicat că, atunci când piloții aveau nevoie să realimenteze, coborau și zburau foarte jos, depășind doar cu puțin viteza minimă de croazieră sigură. Apoi sosea camionul, de unde se arunca un furtun lung pe aeronavă și cu ajutorul unei pompe se transfera combustibilul. "A fost o demonstrație aeriană cu adevărat spectaculoasă, deoarece procedura trebuia să fie realizată uneori pe timp de noapte, ceea ce necesită o precizie uimitoare din partea pilotului",a adăugat profesorul.

Desigur, nu totul a decurs imediat: pilotul avusese deja trei încercări nereușite înainte de a putea începe ceea ce acum este o călătorie-record. În fine, pentru a patra încercare, tenacele Timm a decolat de pe aeroportul McCarran din Las Vegas, în compania lui John Cook, la 4 decembrie 1958, iar după aceea nu au mai atins pământul timp de 64 de zile.

Viața de zi cu zi a piloților

Foto: Instagram

CITEȘTE ȘI ASTA! CE ESTE MAI EXACT CELEBRA CUTIE NEAGRĂ ȘI DE CE ESTE PORTOCALIE?

Reîncărcările aveau loc întotdeauna pe o porțiune de drum drept care se întindeau de-a lungul graniței dintre California și Arizona, unde era posibil ca camionul și avionul să fie cât se poate de aproape unul de celălalt.

Aceste ocazii erau folosite și pentru a aproviziona piloții cu alimente, băuturi și alte necesități.

Timm și Cook dormeau pe rând pe o saltea în spatele avionului și, în lipsa unei toalete, deschideau pur și simplu partea din spate a avionului atunci când aveau nevoie. Călătoria era cât pe ce să se încheie cu un dezastru, când o dată Timm a adormit accidental în cabina de pilotaj. Dar avionul a reușit să zboare singur în modul pilot automat timp de mai bine de o oră, la o altitudine de 1.200 de metri, însă nu peste mult timp tehnologia a cedat, iar piloții nu s-au mai putut baza pe el. Timm și Cook au renunțat și au aterizat în cele din urmă când s-au apropiat de ziua 65.

Un record care nu a mai fost doborât de atunci.
AMI MÉG ÉRDEKELHET