5 romantikus hely, amiről valószínűleg még nem hallottál

Ha nem a sok-sok látványosság, sokkal inkább a meghitt pillanatok számítanak, ezeket az úti célokat ajánljuk.

Fotó: Shutterstock

Ha romantikus elvonulásra vágyunk, különösen fontos szempont, hogy legyen lehetőségünk kettesben, turistatömeg nélkül élvezni a kikapcsolódást. Most olyan úti célokat mutatunk, amelyek hangulatosak, bájosak, tökéletesek egy kettesben töltött vakációhoz és örök emlékű utazást ígérnek.

​Dinkelsbühl, Bajorország

Fotó: Facebook

Ha egy romantikus hétvégi autós kirándulásra vágunk, akkor a bajorország Dinkelsbühlbe vezető kanyargós úttal nem tévedhetünk. Ez az útvonal felvonultatja Dél-Németország legvarázslatosabb és legfélelmetesebb látnivalóit, köztük mesebeli kastélyokat, fürdővárosokat, a Dunát, sőt még egy meteorit okozta kráterbe épült város, Nördlingen mellett is elhaladhatunk. Persze nemcsak az út, az úti cél is festői, Dinkelsbühl macskaköves utcái egyedülálló bajor hangulatot árasztanak.

Orta San Giulio, Piemont

Fotó: Unsplash

Ha romantikus olasz úti célokra gondolunk, általában Velence, Firenze és Cinque Terre neve kerül elő először, pedig ez a Orta-tóra néző hegyoldalon fekvő rejtett gyöngyszem elragadó kilátást nyújt San Giulio apró szigetére. Legyen szó akár egy eldugott évfordulós ünneplésről, nászútról vagy egy romantikus lánykérésről, Orta San Giulio biztosan remek választás lesz. A késő délutáni kellemes napfényben fürdő tóparton álló villák és palazzók látványa örökre az emlékezetünkbe vésődik majd. Ha pedig kirándulást is tervezünk, az Isola dei Pescatori nevű sziget türkizkék vízével csábít hajós kitérőre.

Èze, Coté d'Azur

A középkori hangulatú falu, Èze általában háttérbe szorul csillogó szomszédai, Nizza és Monaco mellett, pedig a romantikus kiruccanások rejtett gyöngyszeme. Az egyenetlen, macskaköves utcákon, a régi boltívek alatt bolyongva mindenkinek csak az jár majd a fejében, hogy ez a hely, hogy maradhatott titokban? Sütkérezhetünk a tengerparton, hogy élvezzük a valódi Côte d'Azurt, de felmászhatunk a falu tetején található botanikus kertbe is, a Jardin Exotique d'Èze-be. A lépcsőfokok szobrok, kaktuszok és trópusi növények között kanyarognak, keresve sem találhatnánk jobb helyszínt egy lánykéréshez.

​Otaru, Hokkaidó

Fotó: Unsplash

A japán Hokkaidó szigetén fekvő Otaru gazdag múltra tekint vissza mint kereskedelmi kikötő és pénzügyi központ, így a köztudatba nem éppen romantikus úti célként vonult be. A helyiek szívében azonban mégis különleges helyet foglal el, gyakran járnak ide évfordulót ünnepelni, de Valentin-nap idején és lánykérések alkalmával is népszerű helyszín. A viktoriánus stílusú utcai lámpákkal szegélyezett csatorna uralta mesebeli városképhez lélegzetelállító hátteret biztosítanak a hófödte hegyek.

Panwa-part, Phuket

Fotó: Shutterstock

Panwa egy festői, aranyhomokos, karcsú pálmafákkal szegélyezett partszakasz a thaiföldi Phuket sziget délkeleti sarkában. Elhelyezkedésének köszönhetően – az Andaman-tengerbe nyúlik – sikerült elkerülnie a városiasodás nagy részét. Ha izgalmas éjszakai életet keresünk, nem ez a mi helyünk, de ha romantikus úti célt, akkor tökéletes választás, hiszen míg a tengerparton villák és szállodák sorakoznak, a szárazföld jelentős része ma is érintetlen és csak halászkunyhók és mangrovefák tarkítják a tájat.